عصر خودرو

توافق ایران و روسیه بر سر نحوه ترانزیت کالا در کریدور شمال- جنوب

عصر بازار- معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با سفیر روسیه گفت: قرار شد، بارهای ترانزیتی از بمبئی به بندرعباس و ازآنجا تا رشت و سپس از طریق جاده تا آستارا و از آستارای کشور آذربایجان تا مسکو حمل شوند.

توافق ایران و روسیه بر سر نحوه ترانزیت کالا در کریدور شمال- جنوب
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سفیر روسیه با حضور در راه‌آهن ایران درباره پروژه برقی کردن راه‌آهن گرمسار – اینچه‌برون، کریدور شمال – جنوب، توسعه همکاری ریلی دو کشور و گسترش ترانزیت بار از هند به روسیه از طریق مسیر ریلی ایران گفتگو کردند.

    سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن ضمن دیدار و گفتگو با سفیر کشور روسیه، درباره توسعه همکاری‌ها با راه‌آهن کشور روسیه گفت: طبق قراردادی که بین دو کشور ایران و روسیه به‌منظور برقی کردن خط آهن گرمسار و اینچه‌برون منعقدشده، با مشخص شدن سهم دو کشور در این پروژه می‌توانیم زمینه‌های همکاری ریلی میان دو کشور را گسترش داد.

    وی افزود: در این جلسه موضوع ترانزیت کالا از طریق کریدور شمال به جنوب نیز موردبحث و بررسی قرار گرفت، به‌این‌ترتیب که بارهای ترانزیتی از بمبئی به بندرعباس و ازآنجا تا رشت و سپس از طریق جاده تا آستارا و از آستارای کشور آذربایجان تا مسکو حمل شوند.

    گفتنی است؛ با توجه به پروژه برقی کردن راه‌آهن محور گرمسار – اینچه‌برون که مقرر است توسط کشور روسیه ساخته شود راه‌آهن ایران درصدد ارتقای همکاری‌های ریلی دو کشور است تا در سایه این تعامل به نقاط مثبت اقتصادی در بخش بار و ترانزیت برسند.

    برچسب ها