عصر خودرو

تیکاف خودرویی‌ها در جاده بورس؛

معاملات پر حجم نصیب خودرویی‌ها شد

عصر بازار- در هفته جاری گروه پارس خودرو ، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، زامیاد، سایپا، سایپا دیزل و ایران خودرو در ابتدای هفته با روند منفی شروع به کار کردند و در انتهای هفته وارد مدار صعودی شدند.

معاملات پر حجم نصیب خودرویی‌ها شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، سهام 7 گروه خودرویی در هفته جاری با نوسان نسبتا مثبت در بازار سرمایه مورد معامله قرار گرفتند. 

    *سایپا (خساپا)

    سهام گروه خودرو‌سازی سایپا در ابتدای هفته 4 هزار و 99 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی  به 6 هزار و 473 سهم رسیده است و حجم 77 میلیون 251 سهم در ابتدای هفته با رشد به 137 میلیون و 983 سهم رسیده است.

    در ابتدای هفته این سهم با کاهش 2.28 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد 2.51 درصد رسیده است.

     

    *ایران خودرو (خودرو)

    سهام گروه خودروسازی ایران خودرو در ابتدای هفته یک هزار و 529 سهم بوده که این رقم در پایان با روند کاهشی  به یک هزار و 279 سهم رسیده است و حجم 13 میلیون 654 سهم در ابتدای هفته با رشد به 15 میلیون و 447 سهم رسیده است.

    در ابتدای هفته این سهم با ریزش 2.21 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به رشد 1.29 درصد رسیده است.


     

    *زامیاد (خزامیا)

    گروه زامیاد در ابتدای هفته یک هزار و 655 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به یک هزار و 364 سهم رسیده است و حجم 26 میلیون 888 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 26 میلیون و 622 سهم رسیده است.

    در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 2.91 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش 0.57 درصد رسیده است.
     

     

    *پارس خودرو (خپارس)

    گروه سهام پارس خودرو در ابتدای هفته 2 هزار و 19 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 2 هزار و 956 سهم رسیده است و حجم 25 میلیون 818 سهم در ابتدای هفته با رشد به 57 میلیون و 383 سهم رسیده است.

    در ابتدای هفته این سهم با ریزش 1.53 واحدی روبرو شد و در انتهای هفته این روند منفی متوقف شد و به رشد 1.84 درصدی رسیده است.

     

    *سایپا دیزل (خکاوه)

    گروه سهام سایپا دیزل در ابتدای هفته یک هزار و 217 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 2 هزار و 296 سهم رسیده است و حجم 19 میلیون 259  سهم در ابتدای هفته با رشد به 46 میلیون و 501 سهم رسیده است.

    در ابتدای هفته این سهم با رشد 0.7 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته متوقف و به روند نزولی 2.83 درصد رسیده است.
     

     

    *گروه بهمن (خبهمن)

    گروه بهمن در ابتدای هفته تعداد 233 نوبت معاملاتی داشته  که این رقم در انتهای هفته به  150 سهم کاهش یافته است و حجم معاملات در این گروه با 2 میلیون و 838 سهم به یک میلیون و 795 سهم در پایان هفته کاهش یافته است.

    در ابتدای هفته این سهم 0.4 درصد کاهش داشته و در پایان هفته جابه جا و  به رشد 0.05 درصدی رسیده است.
     

     

    *ایران خودرو دیزل (خاور)

    سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته یک هزار و 228 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به یک هزار و 470 سهم رسیده است و حجم 22 میلیون 44 سهم در ابتدای هفته با رشد به 30 میلیون و 374 میلیون سهم رسیده است.

    در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 3.39 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش 0.61 درصد رسیده است.
     

    در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: گروه خودرویی‌ها در هفته گذشته بخشی از استراحت خود را پایان داد و معاملات پر حجمی در روز دوشنبه و سه‌شنبه در نماد سایپا رقم خورد و این گروه در روز چهارشنبه هم رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد.

    وی در ادامه افزود: نمادهای وابسته دیگر در گروه‌های خودروسازی چون زامیاد، سایپا، پارس خودرو و سایپا دیزل رشد کردند

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نزدیکی به فصل مجامع نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر ارزش سهام گروه خودرویی‌ها است که انتظار می‌رود در روزهایآینده شاهد رشد ارزش سهام در اغلب گروه خودرویی‌ها باشیم.

    گزارش میزان حاکی از بازگشایی تمام نمادهای خودرویی و در عین حال گروه‌های ، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، پارس خودرو، زامیاد، سایپا و سایپا دیزل، ایران خودرو با توجه به روند صعودی شاخص بورس، کلیه نمادهای بورسی نیز در ابتدای هفته با روند منفی و در پایان وارد مدار مثبت شدند.

    برچسب ها