عصر خودرو

در گفت‌وگو با متخصص امنیت سایبری عنوان شد؛

توصیه امنیتی به معامله‌گران برخط در بورس

عصر بازار- یک متخصص امنیت سایبری در توصیه به معامله‌گران برخط در بورس گفت: سهامداران حساب کاربری خود را در اختیار افراد دیگر افراد قرار ندهند و رمز عبوری که انتخاب می‌کنند نیز از پیچیدگیهای کافی برخوردار باشد.

توصیه امنیتی به معامله‌گران برخط در بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، احمد سحرخیز با اشاره به این که امنیت سایبری و امنیت سیستمهای فناوری اطلاعات امروزه موضوع بسیار مهمی است گفت: امروزه در دنیا شاهد توسعه فناوری اطلاعات و سیستمهای رایانه‌ای هستیم که بر این اساس حملات سایبری و سوء استفاده‌های مشابه در دنیای واقعی نیز در این زمینه بسیار رایج شده است و روز به روز گسترده‌تر می‌شود.

    نماینده سازمان بورس در امور نظارت بر امنیت فناوری اطلاعات بازار سرمایه افزود: البته تفاوت حملات و سوءاستفاده‌های فضای سایبری نسبت به دنیای واقعیت پیچیدیگی آنهاست که امکان شناسایی و پیشگیری از آنها را سخت و دشوار کرده است.

    وی اضافه کرد: از این رو وقتی خدمات فناوری اطلاعات توسط شرکتها ارائه می‌شود باید متناسب با آن موضوع امنیت نیز مورد توجه قرار گیرد و استانداردهای امنیتی رعایت شود.

    این متخصص امنیت سایبری در خصوص وضعیت امنیت اطلاعات در بورس گفت: امنیت سایبری در بازار سرمایه و سامانه‌های مورد استفاده برای معاملات امری است که باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین با توجه به گزارشات بسیاری از بورس‌های دنیا به تازگی به این فکر افتاده‌اند که امنیت سایبری را مورد توجه قرار دهند.

    نماینده سازمان بورس در امور نظارت بر امنیت فناوری اطلاعات بازار سرمایه تصریح کرد: بر این اساس سالهاست که در سازمان بورس مرکزی تحت عنوان مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه(مکنا) ایجاد شده که هدف آن سیاستگذاری و تدوین دستورالعملها و الزامات مبتنی بر اصول امنیت اطلاعات است و کار نظارت و پایش مستمر اطلاعات را انجام می‌دهد.

    وی همچنین در خصوص توصیه‌های امنیتی به سهامداران گفت: به معامله‌گران پیشنهاد می‌شود حساب کاربری خود را در اختیار افراد دیگر افراد قرار ندهند. بعلاوه این که رمز عبوری که انتخاب می‌کنند باید از پیچیدگیهای کافی برخوردار باشد.

    سحرخیز ادامه داد: همچنین معامله‌گران زمانی که از یک سامانه و وبسایت استفاده می‌کنند حتما دقت کنند که آدرس https باشد که این موضوع بدین معنی است که اطلاعات کامپیوتر تا سامانه رمز شده و کسی اطلاعات آنها را نمی‌تواند رصد و شنود کند.

    این متخصص امنیت سایبری افزود: از سوی دیگر معامله‌گران روی هر لینکی برای ورود به سامانه معاملات برخط خود کلیک نکنند و برای این منظور حتما از طریق سایت کارگزاری خود اقدام کنند تا دچار حملات کلاه برداری نشوند.

    برچسب ها