عصر خودرو

پیشروی چراغ خاموش روس‌ها در بازار نفت هند

عصر بازار- در حالی که اعضای اوپک در راستای اجرای توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی، صادرات نفت خود به هند را کاهش داده اند، صادرات نفت روسیه به این کشور به شدت افزایش یافته است.

پیشروی چراغ خاموش روس‌ها در بازار نفت هند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون روسیه صادرات نفت منطقه اورال این کشور به هند را به شدت افزایش داده است.

    این افزایش در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای عضو اوپک در راستای اجرای توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی که روز 30 نوامبر سال گذشته امضا شد، صادرات نفت به هند را کاهش داده اند.

    آمارهای خطوط کشتیرانی و کارگزاران نفتی نشان می دهد در حالی که طی سال های گذشته صادرات نفت منطقه اورال روسیه به هند به سختی به 500 هزار تن در سال می رسید، از ابتدای سال جاری میلادی و همزمان با آغاز اجرای توافق کاهش عرضه نفت اوپکی ها، صادرات نفت اورال به هند از مرز یک میلیون تن گذشته است.

    بر همین اساس به نظر می رسد روسیه به صورت چراغ خاموش در حال تصرف سهم اوپکی‌ها از بازار نفت آسیاست.

    عراق و عربستان به عنوان اصلی ترین تأمین کنندگان نفت هند، صادرات نفت به این کشور آسیایی را با هدف کاستن از مازاد عرضه موجود در بازار جهانی کاهش داده اند.

    ایران نیز در حال کاستن از صادرات نفت به هند است چرا که اختلاف بر سر طرح توسعه یک میدان گازی در ایران بین دو طرف همچنان پابرجاست.

    برچسب ها