عصر خودرو

مدیرعامل تاپیکو:

حضور شرکت های سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی در پسابرجام

عصر بازار- مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) با تشریح دستاوردهای برجام بر صنعت پتروشیمی گفت:پس از برجام شرکت های آلمانی برای بررسی کوره های پترواولفین به ایران آمدند تا بالا رفتن راندمان این کوره ها و به روز رسانی دانش تکنولوژی آن مورد بررسی قرار گیرد و این اقدامات نمونه تاثیرگذاری های برجام بود.

حضور شرکت های سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی در پسابرجام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمد حسن پیوندی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پتروشیمی آبادان در جمع خبرنگاران افزود:طی دو سال آینده 6 میلیارد یورو پروژه اجرا و تعریف شده از جمله پالایشگاه خلیج فارس و پروژه های بازسازی و نوسازی سایر شرکت های زیر مجموعه را داریم.

    وی ادامه داد:بخشی از بودجه 6 میلیارد یورویی که برای تکمیل پروژه ها پیش بینی شده، اعتبار جاری است و می توان گفت که سال 97 حدود سه میلیارد دلار به نتیجه می رسد و سه میلیارد دلار دیگر نیز تکمیل پروژه های آینده است.
    مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص راهبردهای پیش رو برای افزایش تولید در پتروشیمی آبادان نیز گفت:پتروشیمی آبادان بخشی از تاریخ پتروشیمی جهان است و نخستین پلیمری که در خاورمیانه تولید شده، 'پی وی سی 'این پتروشیمی است که در خاورمیانه جزو نخستین تولیدات بود.
    پیوندی ابراز امیدواری کرد پتروشیمی آبادان به عنوان یکی از واحدهای تحت کنترل در شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تاپیکو به روزهای اوج خود باز گردد.
    مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) تصریح کرد:تلاش می کنیم تا خوراک مورد نیاز این پتروشیمی از طریق پالایشگاه آبادان تامین شود و با انتقال دانش فنی و تعمیرات اساسی و استفاده از فرصت پسابرجام، این مجتمع به یکی از بهترین پتروشیمی های منطقه جنوب تبدیل شود.
    وی اضافه کرد:پتروشیمی آبادان پس از جنگ شرایط ویژه ای داشت و اکنون نیز، تولید آن متناسب با حجم نیروی انسانی آن نیست و مجبوریم پروژه های توسعه ای در این پتروشیمی را اجرایی کنیم تا شرایط لازم برای بهینه سازی و اقتصاد مجتمع را بودجود بیاوریم.
    وی در بخش دیگری از سخنانش، بازگشت قیمت خوراک پتروشیمی آبادان به سال 92 را خواستار شد و افزود:برای قمیت خوراک این پتروشیمی نیز راهکارهایی ارائه شده تا به شرایط سال 92 بازگردد زیرا سال 92 قیمت خوراک در پالایشگاه آبادان بدون دلیل افزایش یافت.
    مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین گفت:پتروشیمی آبادان فرسودگی شدیدی نسبت به گذشته دارد ولی زندگی دوباره ای را آغاز کرده که با برگشت قیمت خوراک به سال 92 می توان بازدهی بیشتری داشته باشد.
    پیوندی گفت:تحرکی که اکنون مشاهده می شود نتیجه شعار سال است و این همان برنامه ای است که برای توسعه آبادان در نظر داریم.
    مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین همچنین اضافه کرد:برای افزایش تولید و اشتغال در پتروشیمی آبادان باید مواد اولیه و خوراک را از آبادان تامین کنیم و اگر به این خوراک دسترسی داشته باشیم توسعه امکانپذیر می شود و پس از آن می توان برای سرمایه گذاری برنامه بیشتری داشته باشیم.
    پیوندی اظهار داشت:بزرگترین مزیت ما در پتروشیمی آبادان داشتن نیروی انسانی متخصص و حرفه ای است ولی متناسب با سرمایه گذاری ما نیست زیرا باید سرمایه گذاری را افزایش دهیم تا از این توان نیروی انسانی استفاده کنیم.
    بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تاپیکو روز چهارشنبه از شرکت های زیرمجموعه این شرکت واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر نظیر 'پتروشیمی غدیر، فنآوران و فارابی' بازدید کرده و سامانه تصفیه پساب بهداشتی به روش SBR شرکت پتروشیمی فنآوران نیز در این مجتمع افتتاح شد.
    برگزاری نشست های هماهنگی در هریک از این پتروشیمی ها به منظور بررسی فعالیت ها و پیگیری نحوه اجرای پروژه های سرمایه گذاری در دست اجرا در این پتروشیمی ها از برنامه های دیگر پیوندی در این سفر یک روزه به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بود.
    وی همچنین روز چهارشنبه از مجتمع پتروشیمی آبادان بازدید کرده و با مدیران این شرکت نشست مشترک برگزار کرد.
    شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری ایرانی است که در زمینه صنایع پایین‌دستی نفت و گاز، با تمرکز بر صنایع شیمیایی و صنایع پتروشیمی، همچنین سرمایه‌گذاری و مدیریت بر مجتمع‌های پتروشیمی و کارخانجات شیمیایی فعالیت می‌کند.
    این شرکت، بزرگترین هلدینگ متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی است.

    برچسب ها