عصر خودرو

خرید تضمینی ۲۴ هزار تن محصول گندم از کشاورزان دزفول

عصر بازار- رئیس تعاون روستایی شهرستان دزفول گفت:از ابتدای زمان برداشت محصول گندم تا کنون ۲۴ هزار تن محصول از کشاورزان دزفولی خریداری شده است .

خرید تضمینی ۲۴ هزار تن محصول گندم از کشاورزان دزفول
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، رضا هودگر افزود:در حال حاضر محصول گندم نان یا گندم معمولی با افت چهار و دو با قیمت 13 هزار ریال و گندم دروم یا ماکارونی نیز با قیمت 13 هزار و 300 ریال از کشاورزان دزفول خریداری می شود.
    وی با اشاره به اینکه تاکنون 24 هزار تن محصول گندم از کشاورزان دزفول خریداری شده است گفت:امسال اعتبار مناسبی برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده و عمده مطالبات کشاورزان تاکنون پرداخت شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
    رئیس تعاون روستایی شهرستان دزفول در خصوص خرید تضمینی محصول کلزا نیز گفت:تا دیروز دو هزار و 500 تن محصول کلزا از کشاورزان دزفول خریداری شد و 500 تن دیگر نیز در روزهای آینده خریداری و به کارخانجات ماهی دشت و اصفهان منتقل خواهد شد.
    برداشت محصول کلزا از سطح دو هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده است و پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت سه هزار و 750 تن محصول کلزا از مزارع دزفول برداشت شود.
    مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز گفت:محصول گندم آبی در حدود 30 هزار هکتار از اراضی شهرستان دزفول و گندم دیم در 15 هزار هکتار کشت شده است که متاسفانه گندم دیم به علت وقوع خشکسالی و عدم بارش مناسب در مقطع 80 روزه دچار خسارات سنگین شد و عمده کشت های دیم از بین رفت ولی گندم های آبی وضعیت خوبی دارند و برداشت محصول گندم آغاز شده و تا نیمه خردادماه ادامه دارد.
    احمد زارعی پیش بینی کرد با وجود خسارات وارده امسال حدود 130 هزار تن گندم از مزارع دزفول برداشت شود که از این مقدار حدود 25 هزار تن گندم بذری به عنوان هسته اولیه بذر فراوری شده و برای کشت بعدی در اختیار کشاورزان قرار می گیرند مابقی آن نیز به عنوان محصول مصرف نان و مصارف صنعتی
    گنم نان و دروم (ماکارونی ،بیسکویت ،شیرینی ) استفاده خواهد شد .
    وی در خصوص مراکز خرید تضمینی تعاون روستایی گفت:شش مرکز تعاون روستایی در بخش های مرکزی،چغامیش،سردشت و شهیون و دوسیلوی 30 و 40 هزار تنی وظیفه خرید تضمینی محصولات کشاورزی را برعهده دارند .
    زارعی گفت:سیلوی 30 هزار تنی روناش ،سیلوی 30 هزار تنی ماهور و 40 هزار تنی دانه طلایی با احتساب مراکز روبازی که در اختیار تعاون روستایی قرار گرفته اند وظیفه خرید تضمینی گندم را برعهده دارند که فضای مناسبی است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
    وی همچنین گفت:کلیه مطالبات کشاورزان دزفول بابت سال زراعی 95-94 از صندوق بیمه پرداخت شده است.
    امروز چهارشنبه معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول،،مدیر جهاد کشاوزی ،رئیس مرکز بهداشت،رئیس صنعت،معدن و تجارت ،رئیس غله و رئیس تعاون روستایی از سیلوهای تعاون روستایی بازدید و از نحوه خرید تضمینی محصول گندم بازدید کردند.
    مهراب عبدالهی رئیس صنعت،معدن و تجارت شهرستان دزفول نیز ضمن بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم گفت:خرید گندم طبق قیمت مصوب و اعلام شده و انجام می شود و مشکلی در این خصوص در شهرستان دزفول وجود ندارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو