عصر خودرو

سه عاملی که سرنوشت طلا را تغییر داده است؛

اونس کاهشی می ماند؟

عصر بازار- تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا قرار خواهد داشت.

اونس کاهشی می ماند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته با کاهش 3.26 درصدی روبرو شده است که این بیشترین افت قیمت طلا از اوایل نوامبر به شمار می رود.

    بر اساس این گزارش وزارت کار آمریکا روز جمعه آمارهای اشتغال را اعلام کرد که بر این اساس اقتصاد این کشور طی ماه آوریل بیش از 211 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است. نرخ بیکاری آمریکا به کمتر از 4.4 درصد رسیده که پایین ترین رقم در ده سال اخیر به شمار می رود.

    میانگین دستمزدها نیز در آمریکا در این مدت با رشد 0.3 درصدی روبرو شده است. تازه ترین نظرسنجی اینوستینگ نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن به بیش از 75 درصد رسیده است.

    گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و افت قیمت طلا داشته باشد. کاهش نگرانی های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و کاهش تنش در شبه جزیره کره می تواند تاثیر زیادی بر بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا داشته باشد.

    همچنین قیمت هر اونس نقره نیز هفته گذشته با افت شدید 5.72 درصدی روبرو بوده است.

    انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا می تواند چشم انداز روشن تری را نسبت به وضعیت این کشور ارائه دهد و همین طور این مساله را مشخص کند که آیا فدرال رزرو قصد افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده را خواهد داشت یا نه. به نظر می رسد انتشار آمارهای خرده فروشی و تورم مهمترین شاخص برای روشن شدن وضعیت اقتصادی آمریکا خواهد بود.

    وزارت بازرگانی آمریکا نیز روز جمعه آینده آمارهای خرده فروشی در ماه آوریل را مننشر خواهد کرد. پیش بینی می شود که خرده فروشی در آمریکا طی ماه گذشته 0.6 درصد رشد داشته باشد. در حالی که هزینه های مصرفی بیش از 70 درصد اقتصاد آمریکا را تشکیل می دهد، وضعیت خرده فروشی می تواند تاثیر زیادی بر اوضاع اقتصادی این کشور داشته باشد. وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه نیز آمارهای تورم را مننشر می کند. تحلیلگران بر این باورند که نرخ تورم آمریکا طی ماه گذشته 0.2 درصد افزایش داشته است.

    ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا روز چهارشنبه درباره سیاست های پولی سخنرانی خواهد کرد. آمریکا در همین روز آمارهای قیمت واردات را اعلام می کند.

    بانک های مرکزی انگلیس و نیوزلند پنجشنبه سیاست های پولی و نرخ بهره جدید خود را اعلام خواهند کرد. چین نیز آمارهای تجارت خارجی طی ماه گذشته را منتشر می کند.

    برچسب ها