عصر خودرو

سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی یک شرکت یونانی در پالایشگاه کرمانشاه

عصر بازار- معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: یک گروه سرمایه گذار یونانی، ۳۰۰ میلیون یورو در پالایشگاه کرمانشاه سرمایه گذاری می کند که این حجم از سرمایه گذاری می تواند پالایشگاه کرمانشاه را کاملاً متحول کند.

سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی یک شرکت یونانی در پالایشگاه کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، رضا رحیمی در نشست مشترکی که با حضور یک هیات سرمایه گذار یونانی و مدیر پالایشگاه کرمانشاه و سرمایه گذار جدید این مجموعه در استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ افزود: پالایشگاه کرمانشاه یکی از قدیمی ترین و مهم ترین صنایع استان است که ادامه فعالیت و توسعه بیشتر آن مورد توجه جدی مدیریت ارشد استان و مردم است.
    وی تصریح کرد: این حجم بالا از سرمایه گذاری می تواند پالایشگاه کرمانشاه را کاملاً متحول کند.
    معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: یکی از سیاست های موردنظر رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید، موضوع واگذاری مجموعه های دولتی به بخش خصوصی است که این موضوع با برنامه ریزی مناسب در حال انجام است.
    این مدیر ارشد اقتصادی استان اظهار داشت: سرمایه گذار جدید این مجموعه از کارآفرینان خوب استان و کشور است و از این توانایی برخوردار است که فعالیت های پالایشگاه کرمانشاه را در بخش های مختلف توسعه دهد.
    وی با تاکید بر این موضوع که پالایشگاه کرمانشاه نیازمند توسعه بیشتر است، اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن این مجموعه در وسط شهر موضوع آلاینده های زیست محیطی یکی از مشکلات این پالایشگاه است که امیدواریم با انتقال فنی آوری های جدید این مشکلات به حداقل برسد.
    رحیمی ادامه داد: فرآورده های پالایشگاه کرمانشاه هنوز به همان روش های چند دهه پیش صورت می گیرد که غیراقتصادی است.
    معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به تمایل جدی گروه خارجی برای سرمایه گذاری در پالایشگاه کرمانشاه اظهار داشت: این مجموعه یک گروه سرمایه گذار یونانی است که اکنون در بخش های نفتی، پزشکی و دیگر بخش ها در کشور سرمایه گذاری کرده است و از مجموعه های توانمند بین المللی محسوب می شود.
    معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری عنوان کرد: امیدواریم زمینه های عملی شدن این سرمایه گذاری به سرعت فراهم شود و شاهد اقتصادی تر شدن تولیدات پالایشگاه و توسعه ظرفیت ها و کاهش آلاینده ها در این مجموعه باشیم.
    رحیمی ادامه داد: یکی از برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید تولید بنزین های با استاندارد بالا و دارای کمترین آلودگی زیست محیطی است که امیدواریم با عملی شدن این تفاهم شاهد افزایش تولیدات این محصول در کشور باشیم.
    وی انتقال تکنولوژی و بومی سازی تکنولوژی در حوزه پالایشگاه را از اولویت های این تفاهم برشمرد و گفت: این سرمایه گذاری باید با دورنمای تربیت تکنسین های کرمانشاهی همراه باشد تا در آینده بتوانیم با اتکا به این نیروی متخصص به توسعه بیشتر پالایشگاه بپردازیم.

    برچسب ها