عصر خودرو

مقام پارلمانی اندونزی خواستار سرمایه گذاری ایران در پالایشگاه های کشورش شد

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون انرژی و منابع معدنی مجلس اندونزی واردات بیشتر نفت از ایران را نیازمند تجهیزات لازم برای انجام فرایند تصفیه دانست و خواستار سرمایه گذاری ایران در این بخش اندونزی شد.

مقام پارلمانی اندونزی خواستار سرمایه گذاری ایران در پالایشگاه های کشورش شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، 'ساتیا دبیلو یودحا' نایب رئیس کمیسیون هفتم مجلس اندونزی که کمیسیون انرژی، منابع معدنی، تحقیقات و فناوری و امور محیط زیست است روز چهارشنبه، گفت نفت وارداتی از ایران معمولا حاوی سولفور زیادی است و افزایش واردات نفت از ایران نیازمند سرمایه گذاری در پالایشگاه های اندونزی است.
    به نوشته تارنمای 'اینداستری'، وی با استناد به نتایج برخی تحقیقات گفت که پالایشگاه 300 هزار بشکه ای 'سیلاکاپ' در جاوای مرکزی تنها می تواند 10 درصد از ظرفیت روزانه خود معادل 30 هزار بشکه را به نفت وارداتی از ایران اختصاص دهد.
    نایب رئیس کمیسیون هفتم مجلس اندونزی در ادامه خاطرنشان کرد که ایران برای صادرات این نوع نفت به اندونزی نیازمند سرمایه گذاری در بخش فرایند تصفیه است. این مساله ای است که مرتبط با پروژه های پالایشگاه هایی از قبیل پالایشگاه 'سیلاکاپ' است که نفت خام خود را وارد می کند و پالایشگاه 'توبان' که شرکت روسی 'روسنفت' در آن نقش دارد.
    'ساتیا دبیلو یودحا' افزود: از این رو وادرات نفت خام از ایران باید به همراه سرمایه گذاری در پالایشگاه هایی باشد که پیشتر توسط طرف ایرانی برای سرمایه گذاری در اندونزی ارائه شده بودند.
    'ویراتماجا پوجا' مدیرکل نفت و گاز وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی نیز اعلام کرد مرحله ارزیابی نفت وارداتی شرکت پترومینا از ایران انجام شده است.
    وی گفت: ما هنوز در انتظار نتایج این ارزیابی هستیم و باید صبر کرد.
    به نوشته تارنمای 'اوکه زون'، در حالی که گفته می شود پالایشگاه 'سیلاکاپ' قادر به اختصاص 10 درصد از ظرفیت خود به نفت ایران است، این مقام وزارت انرژی اندونزی آن را به مرحله ارزیابی موکول کرد و گفت که از نتایج ارزیابی آگاه نیست.
    محموله نفت خام یک میلیون بشکه ای خریداری شده از ایران توسط اندونزی اواخر بهمن ماه سال گذشته وارد جاوا مرکزی شد تا در پالایشگاه 'سیلاکاپ' آزمایش شود.
    از سوی دیگر شرکت نفت و گاز دولتی 'پترومینا' فروردین ماه اعلام کرد قصد دارد سال جاری میلادی 15.96 درصد واردات نفت خام را افزایش دهد و به این منظور واردت نفت خام از ایران در حال بررسی است.

    برچسب ها