عصر خودرو

یک خبر بد برای اوپک ؛

پیش بینی افزایش تولید نفت شیل آمریکا

عصر بازار- در آستانه نشست مهم کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک، گزارش وزارت انرژی آمریکا خبر ناخوشی برای این تولیدکنندگان داشت.

پیش بینی افزایش تولید نفت شیل آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، گزارش «چشم انداز کوتاه مدت انرژی» وزارت انرژی آمریکا که بعد از ظهر دیروز (سه شنبه) منتشر شد به این نگرانی دامن زد که تلاش های اوپک برای بازگرداندن تعادل به بازار نفت کارساز نخواهد بود.
    وزارت انرژی آمریکا پیش بینی کرد، تولید نفت خام این کشور در سال 2017 به طور متوسط به 9.31 میلیون بشکه در روز می رسد که یک درصد از پیش بینی قبلی این اداره بیشتر است.
    بر اساس گزارش یاد شده، تولید این کشور در سال میلادی آینده نیز 9.96 میلیون بشکه در روز پیش بینی شده است که 0.6 درصد از پیش بینی قبلی این اداره بیشتر است.
    اکنون بسیاری از صاحب نظران می گویند، تنها تمدید توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک کارساز نیست بلکه باید مقدار کاهش تولید نیز بیشتر شود.
     سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست رسمی 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه )1395 خود در وین، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
    براساس این توافق، مقرر شد اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد.
    ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا اعضای اوپک به شمار می روند.
    ایران، نیجریه و لیبی از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شده اند.
    اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه 1395، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، جمهوری آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.
    این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند.
    دیروز برخی منابع خبری به رویترز گفتند، کشورهای اوپک در میان خود، تمدید توافق کاهش تولید برای 9 ماه یا بیشتر را بررسی می کنند.

    برچسب ها