عصر خودرو

سرمایه‌گذاری پژو در ایران دستاورد برجام است

عصر بازار- در حالیکه رییس‌جمهوری از سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیون یورویی شرکت فرانسوی پژو در ایران خبر داده است عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت این اتفاق را حاصل برجام و نقطه عطفی در صنعت خودروی ایران می‌داند.

سرمایه‌گذاری پژو در ایران دستاورد برجام است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، ابوالفضل خلخالی اظهار کرد: این برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروی ایران است که یک خودروساز خارجی به شکل مستقیم و واقعی در صنعت خودروی ایران سرمایه‌گذاری می‌کند.

    وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری شرکت فرانسوی پژو در ایران دستاورد بزرگ برجام برای اقتصاد ایران است، خاطرنشان کرد: این موضوع نقطه عطفی در فعالیت صنعت خودرو است که توانسته اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی را جلب کرده و در مسیر جهانی شدن حرکت کند.

    این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این رابطه آغاز تولید پژو 2008 در ایران نمادی از مشارکت خودروسازان داخلی با خودروسازان خارجی در مقیاسی جهانی است.

    وی افزود: بعد از برجام، سیاست‌گذاری کلان صنعت خودرو به درستی بر دو پایه تبدیل ایران به مرکز تولید خودروهای جهانی در منطقه و همچنین تولید و توسعه خودرو با برند داخلی و ملی بنا شده است.

    خلخالی با بیان اینکه با ادامه این استراتژی می‌توانیم نیاز مصرف‌کنندگان داخلی به خودروهای جدید و با کیفیت را پاسخ دهیم، تصریح کرد: از آن سو نیز می‌توانیم بازار حدودا 400 میلیون نفری منطقه را به دست آورده و به اشتغال‌زایی و ارزآوری اقتصاد ملی کمک کنیم.

    چندی پیش رییس‌جمهوری خط تولید انبوه پژو 2008 به عنوان اولین خودروی پسابرجامی را افتتاح کرده و به تولید رسیدن این خودرو را آغاز روند جهانی شدن صنعت خودروی ایران و اتصال به خودروسازی جهانی دانست. حسن روحانی از سرمایه‌گذاری 270 میلیون یورویی شرکت فرانسوی پژو در این پروژه تاکنون خبر داد.

    برچسب ها