عصر خودرو

نوبخت: اتکای بودجه به درآمدهای نفتی کاهش یافته است

عصر بازار- رییس سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اتکای بودجه به درآمدهای نفتی کاهش یافته است.

نوبخت: اتکای بودجه به درآمدهای نفتی کاهش یافته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه به بررسی عملکرد بودجه سال 1395 پرداخت.
    محمدباقرنوبخت دراین جلسه با بیان اینکه پیش بینی درآمدها از محل مالیات ها و درآمدهای گمرکی 103 هزار میلیارد تومان بود که 96 درصد آن محقق شد، گفت: دارایی های سرمایه ای 79 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که 74 هزار میلیارد تومان آن تحقق یافت و غالب این درآمد یعنی 72 هزار میلیارد آن، مربوط به فروش نفت بوده است لیکن در مجموع اتکای بودجه به درآمدهای نفتی نسبت به سال های قبل کاهش یافته است.
    وی افزود: واگذاری دارایی مالی شامل اوراق مشارکت و صکوک و غیره ، 62 هزار میلیارد تومان بود که 7 درصد از میزان پیش بینی شده بیشتر بود.
    وی جمع منابع بودجه را 283هزارمیلیارد تومان با تحقق 96 درصد ذکر کرد و گفت: دولت برای صرف در امور جاری 214 هزارمیلیارد تومان مجوز داشت ولی بدلیل کاهش درآمدها 206 هزار میلیارد تومان توانست صرف امور جاری کند و کل وجوه صرف شده در پروژه های عمرانی، 54 هزار میلیارد تومان بوده که 42 هزار میلیارد تومان آن در لایحه بودجه گنجانده شد و 12 هزار میلیارد تومان نیز با مجوز رهبری از صندوق توسعه ملی برداشت شد.
    « که از این میزان 6 هزار میلیارد تومان صرف مهار آبهای مرزی و 6 هزار میلیارد تومان دیگر نیز صرف 4200 هکتار نهال کاری دراستان های خوزستان و ایلام، مجتمع های آبرسانی روستایی و گسترش سیستم های آبیاری تحت فشار در سطح کشور گردیده است».
    نوبخت ادامه داد: سال گذشته 2700 میلیارد تومان و امسال3600 میلیاردتومان برای پرداخت مطالبات فرهنگیان اختصاص داده شده است.
     نوبخت تصریح کرد: متعهد می شویم اعتبارات اولیه استانی را به طرح توازن منطقه ای (ماده 180) سابق اختصاص دهیم.
     

    برچسب ها