عصر خودرو

در نشست مشترک معاون وزیر اقتصاد و دارایی با هیات مدیره بانک حکمت ایرانیان عنوان شد

ما بدنبال ایجاد فضای امن برای سرمایه گذاران خارجی هستیم

عصر بازار: نشست مشترک معاون وزیر اقتصاد و دارایی با هیات مدیره بانک حکمت ایران و تعدادی از شرکت های مطرح سرمایه گذاری خارجی ، در راستای ایجاد زمینه ها و راهکارهای همکاری برای ارائه خدمات مطلوب به شرکت های سرمایه گذاری خارجی در کشور ، در محل ساختمان بانک حکمت ایرانیان برگزار شد .

ما بدنبال ایجاد فضای امن برای سرمایه گذاران خارجی هستیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در ابتدای این نشست دکتر غفرالهی رئیس هیات مدیره بانک حکمت ایرانیان ، ضمن خیرمقدم به حضار با اشاره به روند شکل گیری بانک حکمت ایرانیان و جایگاه امروز این بانک در شبکه بانکی ، تعداد بالای سهامداران بانک حکمت ایرانیان را وجه تمایز این بانک دانست و خاطرنشان ساخت : یکی از مهمترین اهداف بانک حکمت ایرانیان ، پرهیز از سودمحوری و روی آوردن به خدمت محوری در راستای تکریم مشتریان بوده و هست .

    ما بدنبال ایجاد فضای امن برای سرمایه گذاران خارجی هستیم
    در ادامه این نشست دکتر عسکرزاده مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان  افزود : در شرایط فعلی ،  تعامل و تجارت میان کشورهای جهان رشد فزاینده ای داشته است است . در این بین بحث شبکه بانکی در حوزه بین الملل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، همانطور که می دانید بر اساس آمار ، کشور ما  سهم ناچیزی در این تعاملات بین المللی داشته است ، اما با توجه به وضعیتی که پس از خردمندی و هدایت های مدبرانه مقام معظم رهبری    (حفظ ا ... ) و همچنین هوشمندی تیم مذاکره کننده در فضای سیاسی کشور بوجود آمد ، یکبار دیگر حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران از مسیر دیپلماسی به جهانیان اثبات شد و ملت ما نشان داد بر اساس مشی دینی و بینشی که دارد  ملتی صلح طلب ، کوشا و مهربان است .
    ایشان تصریح کرد : انشاءا... با توجه به وضعیتی که در دوران پساتحریم بوجودآمده است ، بتوانیم با تقویت روابط خود با سایر کشورهای جهان و بهبود زیرساختها ، این همزیستی مسالمت آمیز را گسترش دهیم .
    وی افزود : سیاست شبکه بانکی کشور نیز باید بر اساس تقویت و ارتقای بنیان شبکه بانکی در مقایسه با استاندارها و قوانین  بین المللی باشد ، تا از این طریق بتوانیم اعتماد متقابل و فضای امنی را برای سرمایه گذاران خارجی در کشور فراهم کنیم . برای فراهم ساختن این زیرساخت ها ما از قوای سه گانه خود انتظار داریم تا برای  پالایش مقررات دست و پاگیر و زائد و حمایت از نظام بانکی کشور وارد عمل شوند .
    دکتر عسکرزاده خاطرنشان ساخت :در همین راستا  تقویت سرمایه بانک ها و بویژه تقویت بانک ها درحوزه خدمات الکترونیکی به سرمایه گذاران خارجی بسیار حائز اهمیت است تا آنان بتوانند به همان نحوی که از شبکه داخلی بانکی خود  در مراوداتشان استفاده می کنند ، از کانالهای ارتباطی ما نیز بهره لازم را برای انجام امور بانکی خود در ایران ببرند .
    وی گفت : خوشبختانه بانک حکمت ایرانیان توانست در زمان  تحریم ها نیز با  قدرت و تکیه بر قانون مداری ، مولفه های بال دو و سه را بویژه از لحاظ بهداشت اعتباری رعایت کند که این خود افتخاری برای ماست . من همین جا اعلام می کنم که بانک حکمت ایرانیان در زمینه کمک به سرمایه گذاری خارجی در ایران آماده هرگونه همکاری خواهد بود .
    دکتر عسکرزاده در بخش دیگری از صحبت های خود نیز افزود : بانک حکمت ایرانیان با توجه به رسالتی که بر عهده دارد ،  توانسته با ایجاد یک شبکه اجتماعی کسب و کار الکترونیکی که از استانداردهای بین المللی برخوردار است و بزودی نیز به بهره برداری خواهد رسید ، انقلابی را  در تغییر نگرش کسب و کار از روش سنتی به الکترونیکی ، برای حرکت به سمت ایرانی بهتر و مدرن تر بوجود آورد ،  تا بر اساس سند چشم انداز ، به یاری خداوند متعال بتوانیم خدمت شایسته ای را بر اساس این سند ارائه دهیم و امیدوارم از سوی دولت محترم نیز در این مسیر مورد حمایت قرار بگیریم .
    رویکرد بانک حکمت ایرانیان در حوزه بین الملل ستودنی است
    دکتر خزایی معاون وزیر اقتصاد و دارایی نیز در این نشست تصریح کرد : یکی از مشکلات اساسی ما در حوزه سرمایه گذاری یا تامین منابع مالی ، نبود پارتنرهای قدرتمند مالی در داخل کشور است .
    وی افزود : در این راستا باید یک پشتیبان مالی با انگیزه  لازم برای کار در کشور وجود داشته باشد . یکی از اقداماتی که این پشتیبان مالی می تواند انجام دهد تسهیل امور در دو جهت است . هنگامیکه اجرای یک پروژه  برای تامین بخشی از منابع مالی خارجی به یک موسسه مالی متصل می شود  ، جریان جذب منابع مالی خارجی به داخل کشور و بکارگیری آنرا تسهیل کرده ایم .
    ایشان خاطرنشان کرد :  ما در داخل کشور یک سیستم منسجمی که از لحاظ مالی ، حقوقی و ... به سرمایه گذار خارجی مشاوره های تخصصی و علمی بدهد نداریم . بنابراین اگر یک موسسه توانمند مالی بتواند در این دو حوزه ورود پیدا کند می تواند تمامی این مشاوره ها را بصورت حرفه ای به سرمایه گذاران خارجی ارائه بدهد .
    رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران خاطرنشان ساخت : ما این آمادگی را داریم که بتوانیم از مساعدتهای بانک حکمت ایرانیان در تامین منابع مالی برای سرمایه گذاران خارجی بهره بگیریم . ما فرصت های بسیار خوبی را در اختیار داریم تا زمینه تعامل هرچه بهتر بانک حکمت ایرانیان را با سایر کشورها ایجاد کنیم . گرچه  بانک  حکمت ایرانیان پیش از این هم رویکرد تعامل با سایر کشورها را در دستور کار خود قرار داده است . بنابراین سازمان سرمایه گذاری و معاونت بین الملل وزارت اقتصاد در این راستا می تواند کمک شایانی به بانک حکمت ایرانیان داشته باشد .
    وی در بخش دیگری از صحبت هایش رویکرد بانک حکمت ایرانیان در حوزه بین الملل را قابل تقدیر دانست و افزود : بانک حکمت ایرانیان در ابتدای راه است ، اخذ مجوز سوئیفت با توجه به مدت زمان کوتاهی که از عمر این بانک می گذرد ، نشان می دهد که بانک حکمت ایرانیان گستره وسیعی را در این حوزه برای خود ترسیم نموده است که این نگاه در نوع خود ستودنی است . بنابراین با چنین رویکردی بانک حکمت ایرانیان   می تواند تعاملات بین المللی خود را به شکل مطلوبی بسیار گسترش دهد .
    دکتر خزایی با تاکید بر اینکه همکاری با موسسات مالی بین المللی می تواند به شکل سازمان یافته تری در دستور کار بانک حکمت ایرانیان قرار بگیرد افزود : سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در این زمینه ، همراه بانک حکمت ایرانیان خواهد بود .
    وی با اشاره به تهیه پروتکل همکاری مشترک میان بانک حکمت ایرانیان و سازمان سرمایه گذاری افزود : من برای بانک حکمت ایرانیان یک پیشنهاد دارم و آن هم تشکیل و بهره مندی از یک شرکت مشاوره ای و خدمت رسانی نسبت به مقوله تامین منابع مالی به سرمایه گذاران خارجی است ، چراکه این روند باید از طریق موسسه ای صورت بپذیرد که توان علمی و تخصصی کافی داشته باشد و مورد اعتماد ما نیز باشد .
    ایشان در پایان افزود : بنابراین بانک حکمت ایرانیان می تواند به این حوزه  نیز ورود پیدا کند و با تاسیس یک شرکت مشاوره ای ، به کمپانی های بزرگ خارجی خدمات رسانی کند .  بانک حکمت ایرانیان اولین بانکی است که با پیشنهاد سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در این حوزه ،همکاری مشترک خود را با شرکت های سرمایه گذاری خارجی آغاز خواهد نمود .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها