عصر خودرو

صندوق بین المللی پول:

پیروزی مکرون خبر خوبی برای تجارت آسیاست

عصر بازار- مدیرآسیاپاسفیک صندوق بین المللی پول گفت پیروزی امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خبر خوبی برای موضوعات مرتبط با تجارت آسیاست زیرا نسبت به رفع تنش های تجاری مهم آسیا امیدواری ایجاد شده است.

پیروزی مکرون خبر خوبی برای تجارت آسیاست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، 'چانگ یونگ ری' روز سه شنبه - یک روز پس از اعلام نتایج انتخابات فرانسه - گفت: پیروزی مکرون بر مارین لوپن نامزد راست افراطی این صندوق را نسبت به رفع مشکلات در تجارت آسیا- اروپا در آینده امیدوار ساخته است.
    وی در یک نشست خبری به خبرنگاران در سنگاپور گفت: اگر در مورد افزایش رویکرد حمایتگرانه اقتصادی سوال می شد پاسخم این می بود که به شدت در مورد احتمال بروز تنش های تجاری در اقتصاد جهانی نگران بودم . اما اکنون با توجه به دیدار ماه گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین و پیروزی روز گذشته مکرون در فرانسه باید گفت امیدواری بیشتری برای کاهش تنش های تجاری در جهان بدون ایجاد تنش های بزرگتر، بوجود آمده است.
    'نتایج انتخابات فرانسه خبر خوبی برای روابط تجاری در جهان و جهانی شدن بود و نگرانی ها و نامطمئنی از منطقه اروپا را کاهش داد.'
    صندوق بین المللی پول اخیرا در گزارشی هشدار داده بود که چشم انداز اقتصادی جهان به دلیل رشد رویکرد حمایت از اقتصاد داخلی در شرکای تجاری مهم در آسیا شرایط مالی جهانی را سخت کرده و همچنین رشد اقتصادی در این منطقه را مورد تهدید قرار داده است.
    این نهاد بین ا لمللی در گزارش ماه گذشته خو پیش بینی کرده بود: اقتصاد بسیاری از کشورهای آسیایی با توجه به وابستگی بسیار زیاد آنها به تجارت از یکسو و اتخاذ سیاست های حمایت گرانه بیشتر آمریکا و غرب ازتجارت های ملی در دنیا از سوی دیگر، به خطر افتاده و این روند تاثیر منفی قابل ملاحظه ای بر رشد اقتصادی آسیا خواهد گذاشت.
    مدیر بخش آسیایی صندوق بین المللی پول تاکید کرد: در آن گزارش ذکر شده بود که انتظار می رفت آسیا سریع ترین رشد اقتصادی در دنیا را امسال و سال بعد با رقم 5.5 و 5.4 درصد شاهد باشد اما رشدی که روند آن غیر مطمئن بود.
    چند روز پیش رهبران اقتصادی آسیا نیز در اجلاس بانک توسعه آسیایی اعلام کردند :با وجود رواج شعارهای حمایت گرایانه در بین سیاستمداران غرب معتقدند که جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.
    این رهبران گفتند که بر این باورند که تجارت بازتر و آزادتر خواهد شد و جهانی شدن چاره بسیاری از مشکلات جهان است.
    رؤسای بانک های مرکزی و وزرای اقتصاد آسیا در نشست هفته جاری بانک توسعه آسیا در ژاپن همچنین با محدودیت بیشتر تجارت بین الملل مخالفت کردند.
    برخی نیز با وجود خروج آمریکا از پیمان همکاری ترانس - پاسیفیک (TPP)، حتی با امکان عملی شدن چنین حرکتی مخالفت کردند.
    رسانه های آسیایی از سیاست های انقباضی اقتصادی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه آسیا ، برگزیت و رشد افراط گرایی در اروپا به عنوان دغدغه های نهادهای بین المللی اقتصادی برای جلوگیری از توسعه تجارت جهانی نام می برند.

    برچسب ها