عصر خودرو

بررسی معاملات روز گذشته بازار نقدی و آتی؛

سکه تغییر مسیر داد

عصر بازار- روز گذشته روند کاهشی دلار و اونس جهانی متوقف شد تا بهای سکه در بازار نقدی و آتی در بورس کالای ایران روند مثبتی را تجربه کند.

سکه تغییر مسیر داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، با وجود این که روز دوشنبه فضای بازار ارز آرام بود، اما اونس روند مثبتی را تجربه کرد بر همین اساس قیمت سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالا با تبعیت از اونس با رشد نرخ رو به رو شدند.

    به این ترتیب در معاملات دیروز هر 5 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا روند قیمتی افزایشی را به ثبت رساندند.

    بر اساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 204 هزار تومان، افزایش 0/32درصدی را تجربه کرد. همچنین قرارداد تحویل تیر سال جاری با قیمت یک میلیون و 240 هزار تومان افت 0/19 درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور امسال نیز با نرخ یک میلیون و 281 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت 0/21 درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید آبان ماه هم با نرخ یک میلیون و 324 هزار تومان معامله و با افزایش 0/21 درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون 362 تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت 0/21 درصدی رو به رو شد.

    همچنین حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به 5 هزار 915 قرارداد و ارزش 799 میلیارد ریال رسید.

    از بازار نقدی چه خبر؟

    در سومین روز هفته، هر سکه تمام بهار آزادی در بازار نقدی با 4 هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 201‌هزار تومان رسید، این در حالی بود که سکه روزهای شنبه و یکشنبه در مجموع 10 هزار تومان از ارزش خود را از دست داده بود.

    همچنین نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با قیمت های 663 هزار تومان و 378 تومان در بازار نقدی معامله شد.

    برچسب ها