عصر خودرو

معاون وزیر راه و شهرسازی :

شاخص حمل و نقل در فروردین ماه سال جاری ۱۰ درصد رشد داشت

عصر بازار- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای،از روند افزایش و بهبود شاخص حمل و نقل کشور خبرداد و افزود:‌شاخص حمل و نقل در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است .

شاخص حمل و نقل در فروردین ماه سال جاری ۱۰ درصد رشد داشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «داود کشاورزیان » روز سه شنبه با «محمد خدادی» مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.
    وی سپس به همراه معاونان و مدیران سازمان راهداری، اظهار داشت:آمارها نشان می دهد در مقایسه با سال 94 در سال گذشته حمل و نقل کالا در کشور 8 درصد افزایش داشته است.
    کشاورزیان افزود: در حالی در سال 95 شاهد افزایش شاخص حمل و نقل کالا در کشور بودیم که حمل بخشی از محمولات نفتی برای نیروگاه های کشور کاهش پیدا کرد و اگر این مساله نیز در ان لحاظ کنیم مشخص می شود که شاخص رشد حمل ونقل کالا در کشور سال گذشته 7.6 درصد رشد داشته است.
    معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: روند افزایش و بهبود شاخص حمل و نقل در کشور در فروردین ماه سال 96 همچنان ادامه داشت به طوری که در مقایسه با فروردین 95 میزان رشد آن در این ماه به حدود 10 درصد رسید.
    داود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سال 92 همزمان با آغازبکار دولت یازدهم کار خود را در این سازمان آغاز کرد.
    وی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد است، در هشتم تیرماه سال 1384(در دولت سیدمحمد خاتمی) و پس از کناره‌گیری از تصدی استانداری مازندران به عنوان عضو اصلی هیات مدیره و مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ‌ایران (هما) منصوب ‌شد.
    کشاورزیان پیش از این استاندار مازندران در دولت‌های هاشمی رفسنجانی و خاتمی بود و در حالی که یکی از گزینه‌های جدی تصدی استانداری مازندران در دولت تدبیر و امید بود، در مهر ماه سال 92 به سمت ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منصوب شد.
    مدیر عامل زغال سنگ کرمان، معاونت معدنی شرکت ملی فولاد، مدیرعاملی شرکت سیمان نایین، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید وزارت مسکن و شهرسازی، استاندار مازندران و مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از سوابق کاری اقای کشاورزیان در گذشته بوده است.
    هم اکنون بیش از 210 هزار کیلوکتر راه در کشور داریم و نگهداری آنها برای دولت هزینه های زیادی دارد و کشورمان برای تعمیر و نگهداری راه ها سالیانه بیش از 8 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی با اسناد خزانه و پرداختی های نقدی تنها 2 هزار میلیارد تومان به این سازمان پرداخت می شود.
    برای دسترسی آزاد به اطلاعات که رئیس جمهور و وزیر راه وشهرسازی بر آن تاکید دارند، مرکز 141 سازمان راهداری به صورت مستمر در حال ارائه آخرین وضعیت راه های کشور به صورت شبانه روزی است.
    نصب دوربین های کنترل سرعت در راههای شریانی کشور از مهمترین برنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و تاکنون بیش از 650 دوربین در سطح کشور نصب شده و در طی 2 سال آینده این سازمان در نظر دارد بریا ارتقا ایمنی در راه ها بیش از 1200 دستگاه دیگر از این دوربین ها را در سطح کشور نصب کنترل کند.

    برچسب ها