عصر خودرو

بیگ زاده:

علت غیبت طولانی دو بانک بزرگ اعلام شد

عصر بازار- رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی، علت توقف دیروز نماد دو شرکت سرمایه‌ گذاری‌ صنعت‌ بیمه‌ و حفاری شمال و طولانی شدن غیبت دو بانک بزرگ پارساگاد و پارسیان را همراه با آخرین تحول بانک صادرات اعلام کرد.

علت غیبت طولانی دو بانک بزرگ اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس پرس، علی بیگ زاده، رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی، درباره علت توقف دیروز نماد دو شرکت سرمایه‌ گذاری‌ صنعت‌ بیمه‌ و حفاری شمال گفت: توقف نماد سرمایه گذاری صنعت بیمه ناشی از ابهام در ارایه اطلاعات مربوط به فروش و سپس خرید بخشی پروژه تجاری اداری گلستان خیام واقع در منطقه 22 است که مدیران آن باید توضیحاتی ارایه دهند.

    وی با بیان اینکه نماد این شرکت درصورت شفاف سازی مدیران ، در اولین فرصت باز می شود، در مورد حفاری شمال هم گفت: این شرکت از عدم فروش ساختمان مرکزی خبر داده و برنامه تعدیل سود سال مالی 95 دارد که قرار است توضیحات لازم ارایه شود.

    این مقام مسئول در برابر این سئوال که علت غیبت طولانی دو بانک پاسارگاد و پارسیان که 2 آذر و 15 آبان سال گذشته تاکنون با توقف نماد روبرو هستند، چیست؟ گفت: این دو بانک باید اطلاعات مربوط به دو سال مالی قبل و جاری را بدهند اما تاکنون چنین رویدادی رخ نداده تا امکان بازگشایی نماد این دو بانک بزرگ بورس با سرمایه های بیش از 5 و 2.3 هزار میلیارد تومانی فراهم شود.

    بیگ زاده افزود: بانک پاسارگاد باید پیش بینی درآمد بر اساس عملکرد 9 ماه و حسابرسی شده 6 ماهه سال 95 ، صورت های مالی 6 ماهه ، پیش بینی درآمد سال مالی 96 و پیش بینی حسابرسی شده را ارایه دهد. بانک پارسیان هم باید اطلاعات مربوط به پیش بینی 95 براساس عملکرد 6 ماهه حسابرسی شده، صورت های مالی 6 ماه حسابرسی شده، صورت های مالی 96 حسابرسی شده را منتشر کند.

    به گفته وی "وپاسار و پارس" علاوه بر این موارد، عملکرد ماهانه را هم منتشر نکرده اند.

    بیگ زاده درباره آخرین وضعیت بانک صادرات هم گفت: این بانک نامه توضیح لازم مربوط به مطالبات را به سازمان بورس ارسال کرده اما از احتمال تعدیل دیگری خبر داده که باید منتظر آن بود تا بعد از تکمیل اطلاعات و انتشار نکاتی توسط اداره نظارت بر ناشران بورسی ، زمینه بازگشایی "وبصادر" شود.

    برچسب ها