عصر خودرو

ام تی ان ۲۹۵ میلیون دلار در شبکه پهنای باند ایران سرمایه گذاری می‌کند

عصر بازار- گروه ام تی ان آفریقای جنوبی اعلام کرد بیش از ۲۹۵ میلیون دلار در یک خط ثابت شبکه پهنای باند در ایران سرمایه گذاری می کند.

ام تی ان ۲۹۵ میلیون دلار در شبکه پهنای باند ایران سرمایه گذاری می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، گروه ام تی ان آفریقای جنوبی موافقت کرده که بیش از 295 میلیون دلار در شبکه ایرانی نت، که یک خط ثابت شبکه پهنای باند است که ام تی ان قصد خرید 49 درصد از سهام آن را دارد، سرمایه گذاری کند.

    این توافق اولیه که دیروز اعلام شد، منافع شرکت ام تی ان در بازار مخابرات ایران را که بعد از لغو تحریم ها به روی سرمایه گذاران خارجی باز شده است، افزایش می دهد. بعد از اجرای برجام و لغو تحریم ها شرکت ام تی ان توانسته یک میلیارد دلاری از سودی را که از محل سهم 49 درصدی اش از شرکت ام تی ان ایرانسل در داخل ایران جمع شده بود، به خارج انتقال دهد.

    این توافق که همچنان در مرحله غیرالزام آور قرار دارد، دومین توافق شرکت ام تی ان در ایران در سال جاری میلادی است. پیشتر این شرکت آفریقایی در گروه ایران اینترنت مجری نرم افزار تاکسی آنلاین اسنپ سرمایه گذاری کرده بود.

    ام تی ان اعلام کرده که 540 میلیون رند (40 میلیون دلار) برای خرید 49 درصد از سهام شبکه نت پرداخت خواهد کرد و 3.4 میلیارد رند دیگر در قالب خرید سهم و اعطای وام برای کمک به این شرکت ایرانی جهت توسعه یک شبکی فیبر نوری در طی 5 سال آینده خواهد پرداخت.

    در بیانیه شرکت ام تی ان آمده است: «این سرمایه گذاری، در صورت تکمیل، فرصتی خواهد بود برای استفاده از رشد قوی ادامه دار مورد انتظار در بازار پهنای باند ایران و تمرکز اولیه این سرمایه گذاری روی 8 شهر اصلی ایران خواهد بود.»

    برچسب ها