عصر خودرو

روسیه و عربستان از تمدید توافق کاهش تولید نفت در سال ۲۰۱۸ حمایت کردند

عصر بازار- عربستان و روسیه بار دیگر این سیگنال را به بازار نفت ارسال کردند که آنها ممکن است توافق کاهش تولید را تا سال ۲۰۱۸ تمدید کنند و در حال افزایش تلاش ها برای مهار مازاد عرضه در بازار هستند.

روسیه و عربستان از تمدید توافق کاهش تولید نفت در سال ۲۰۱۸ حمایت کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، عربستان و روسیه بار دیگر این سیگنال را به بازار نفت ارسال کردند که آنها ممکن است توافق کاهش تولید را تا سال 2018 تمدید کنند و در حال افزایش تلاش ها برای مهار مازاد عرضه در بازار هستند.

    بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان دیروز در بیانیه های جداگانه ای که تنها به فاصله چند ساعت از یکدیگر منتشر شد برای اولین بار علنا اعلام کردند که آنها تمدید توافق کاهش تولید را برای مدت بیش از 6 ماه مد نظر قرار خواهند داد.

    همچنین به گفته 4 عضو هیئت های نمایندگی کشورها در نزد اوپک که نخواستند نامشان فاش شود، وزاری برخی از کشورهای عضو اوپک نیز در مورد احتمال کاهش بیشتر تولید نفت گفت و گوهایی را صورت داده اند. این منابع نگفتند که آیا این بحث ها منجر به هرگونه توافقی برای کاهش بیشتر تولید نفت شده است یا نه.

    وزارت انرژی روسیه اعلام کرد، این کشور آماده حمایت از تمدید توافق کاهش تولید بعد از سال 2017 است. الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در این بیانهی خاطر نشان ساخته است: «ما در حال بحث در مورد تعدادی از سناریوها هستیم و معتقدیم تمدید توافق برای دوره ای طولانی تر به سرعت بخشیدن به روند توازن مجدد بازار کمک خواهد کرد.»

    خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان هم گفته «اطمینان دارم که توافق در نیمه دوم امسال و احتمالا پس از آن تمدید خواهد شد.»

    با توحه به تردید ها در مورد میزان تاثیرگذاری توافق کاهش تولید، روسیه و عربستان بزرگترین تولید کنندگانی که در ائتلاف 24 کشوری کاهش تولید مشارکت دارند، بار دیگر بر تعهد خود برای توافق کاهش تولید تاکید کرده اند. افزایش تولید نفت آمریکا این نگرانی را تقویت کرده که اوپک و شرکایش نتوانند مازاد عرضه موجود در بازار را مهار کنند. نفت تمام رشد قیمتی را که بعد از توافق کاهش تولید تجربه کرده بود، خنثی کرده است.

    برچسب ها