عصر خودرو

با توقف روند کاهشی اونس و دلار اتفاق افتاد

«به‌جای خود» در بازار سکه

عصر بازار- روز گذشته روند کاهشی دلار و اونس جهانی متوقف شد تا سکه تمام بهار آزادی به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بازگردد. در سومین روز هفته، هر سکه تمام بهار آزادی با ۴ هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۲۰۱‌هزار تومان رسید. این در حالی بود که سکه روزهای شنبه و یکشنبه در مجموع ۱۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داده بود.

«به‌جای خود» در بازار سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته فعالان، افت بهای سکه در 2 روز ابتدایی هفته ناشی از روند کاهشی بهای دلار و سقوط قیمت اونس در انتهای هفته گذشته بود. با این حال، روز دوشنبه هر دو متغیر یاد شده تغییر جهت دادند تا فشار بر قیمت سکه کاهش پیدا کند. در سومین روز هفته، دلار با یک تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 759‌تومان رسید. رشد شاخص ارزی پس از دو افت متوالی رخ داد. به گفته فعالان، معامله‌گران در برابر پایین رفتن دلار از محدوده 3هزار و 750 تومان مقاومت زیادی کردند. از سوی دیگر در بازارهای همسایه نیز سیگنال‌های افزایشی قوی تر بودند: روز دوشنبه، ارزش درهم مقداری بالا رفت و هم‌زمان بالا بودن قیمت در سلیمانیه عراق و هرات افغانستان دو نشانه دیگری بودند که قدرت کاهشی‌های بازار داخلی را پایین آوردند.

    روز دوشنبه، همانند دلار، یورو نیز روز کم‌نوسانی را پشت سر گذاشت و در نهایت نسبت به قیمت روز یکشنبه نیز تغییری را ثبت نکرد. در سومین روز هفته، یورو در ابتدای روز تا محدوده 4180 تومان بالا رفت ولی در نهایت روی قیمت بسته شده روز یکشنبه یعنی 4 هزار و 175 تومان به کار خود پایان داد. این در حالی بود که تصور برخی معامله‌گران بر آن بود که یورو در بازار داخلی تحت‌تاثیر شکست تندروها در انتخابات فرانسه با افزایش قیمت مواجه خواهد شد. با این حال، بازارهای جهانی ارز واکنش غیر‌منتظره‌ای به پیروزی ماکرون در انتخابات فرانسه نداشتند تا قیمت‌ها در بازار داخلی نیز تغییر زیادی نکند.

    تحرک سکه‌بازان

    در سومین روز هفته، بازار سکه بیشتر با خریداران همراه بود. روز دوشنبه، سکه تمام بهار آزادی با قیمت یک میلیون و 197 هزار تومان آغاز به کار کرد. با این حال، در ادامه روز روند سکه افزایشی شد و قیمت حدود ساعت 12 ظهر وارد کانال یک‌میلیون و 200 هزار تومان شد. حتی در معاملات خرد نقدی، قیمت سکه تا نقطه یک میلیون و 205‌هزار تومان بالا رفت، ولی در معاملات عمده بهای آن روی عدد یک میلیون و 201 هزار تومان به کار خود پایان داد. همزمان سکه‌های کوچک‌تر نیز در مسیر افزایشی قرار گرفتند. روز دوشنبه، نیم سکه با هزار تومان افزایش به قیمت 662 هزار تومان و ربع سکه با 5 هزار تومان رشد به قیمت 379 هزار تومان رسید.

    دلار کم‌نوسان

    روز دوشنبه، فضای بازار ارز آرام بود. در این روز ارزهای پرطرفدار بازار مانند دلار، یورو و درهم نوسان چندانی را تجربه نکردند و بیشتر معامله‌گران در فاز احتیاطی قرار داشتند. در سومین روز هفته، دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 757 تومان آغاز کرد که یک تومان پایین‌تر از قیمت بسته شده روز یکشنبه بود. در ادامه روز قیمت این ارز نوسان چندانی را تجربه نکرد و عمدتا در دامنه 3 هزار و 756 تا 3 هزار و 759تومان نوسان کرد. هم زمان، قیمت یورو نیز نسبت به روز یکشنبه تغییری نکرد. درهم نیز با یک‌تومان افت به قیمت هزار و 34 تومان رسید.

    برچسب ها