عصر خودرو

دیروز رقم خورد؛

افت دسته جمعی قیمت ها در سررسیدهای آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی روز یکشنبه در بورس کالای ایران به ۷ هزار ۵۹۷ قرارداد و ارزش ۶۱۸ میلیارد ریال رسید که رشد ۶۱ درصدی را نسبت به معاملات شنبه گذشته تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۴ هزار و ۵۹۷ قرارداد رسیده بود.

افت دسته جمعی قیمت ها در سررسیدهای آتی سکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، در دومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی 3 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با پایین رفتن از مرز روانی یک میلیون و 200 هزار تومان به قیمت یک میلیون و 197 هزار تومان رسید، این در شرایطی است که فلز گرانبهای داخلی آخرین بار در اواخر اسفند سال گذشته زیر مرز یک میلیون و 200 هزار تومان نوسان کرده بود.

    به گفته کارشناسان معامله گران بازار سکه انتظار چندانی نداشتند که اونس جهانی هفته جاری را با افزایش قیمت آغاز کند؛ چراکه تصور می‌کردند شکست تندروها در انتخابات فرانسه موجب خواهد شد که بهای طلای جهانی در ابتدای روز دوشنبه کمی پایین بیاید. این موضوع موجب شد که این عده در برابر افت سکه به مرز پایین‌تر مقاومت زیادی را نشان ندهند، اما عامل اصلی که جرقه ورود سکه به کانال پایین‌تر را زد، فشار قیمت دلار بود. دلار در دومین روز هفته، دومین افت متوالی را تجربه کرد و با 8 تومان کاهش به قیمت 3 هزار و 758 تومان رسید که فضا را برای افت بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالا فراهم کرد.

    به این ترتیب در معاملات دیروز هر 5 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا روند قیمتی کاهشی را به ثبت رساندند.

    بر اساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان، کاهش 0/62 درصدی را تجربه کرد. همچنین قرارداد تحویل تیر سال جاری با قیمت یک میلیون و 238 هزار تومان افت 0/42 درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور امسال نیز با نرخ یک میلیون و 278 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی 0/37 درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید آبان ماه هم با نرخ یک میلیون و 320 هزار تومان معامله و با کاهش 0/46 درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون 359 تومان به ثبت رسید و با افت قیمت 0/44 درصدی را به ثبت رساند.

    از بازار نقدی چه خبر؟

    روز یکشنبه سکه تمام بهار آزادی با قیمت یک میلیون و 197 هزار تومان به کار خود پایان داد و کمترین قیمت آن در سال 96 رقم خورد.

    همچنین همزمان سکه‌های کوچک‌تر نیز این افت قیمت را تجربه کردند، به طوری که نیم‌سکه با 2 هزار تومان افت به قیمت 661 هزار تومان و ربع سکه با هزار تومان کاهش به قیمت 374 هزار تومان رسید.

    برچسب ها