عصر خودرو

معاون ایدرو اعلام کرد؛

عقد قراردادهای متعدد صنعتی با شرکت های خارجی درنیمه دوم سال

عصر بازار- معاون و عضو هیات مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به مدت زمان نسبتا طولانی شناسایی بازار ایران از سوی خارجی ها، گفت: انتظار عقد قراردادهای متعدد را با شرکت های خارجی در نیمه دوم امسال داریم.

عقد قراردادهای متعدد صنعتی با شرکت های خارجی درنیمه دوم سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، فرهاد دلیری امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست خبری دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع فلزکاری (AMBIran2017) در جمع خبرنگاران افزود: ایران با دارا بودن نیروی انسانی کارآمد، تجربه و امکانات زیربنایی، امکانت ریخته گری، آهنگری و ماشین کاری، از زیربنای مناسب صنعتی برخوردار است.
    به گفته این مقام مسئول، با وجود این زیربناها در صورت ورود فناوری های جدید به کشور، در خاورمیانه پیشتاز خواهیم بود.
    وی اظهار داشت: نزدیک به نیم قرن است که در کشور صنایع سنگین و تولید کالاهای سرمایه ای داریم، اما نیازمند نوسازی، سفارشات کالا و بازار هستیم که در این صورت، جهش خوبی را تجربه خواهیم کرد.
    دلیری با اشاره به بهبود نسبی روابط بانکی در دوره پسابرجام، یادآوری کرد: اکنون بانک هایی در خارج از کشور وجود دارند که گشایش اعتبار(ال سی های) ایران را می پذیرند و بر اساس آنها حاضرند فاینانس کنند؛ هرچند رقم های فاینانس بالا نیست، اما مشکل بسیاری شرکت ها بویژه ماشین سازی ها با این مبالغ رفع می شود.
    وی با اشاره به دستاورد حضور خارجی ها در بازار ایران در دوره پسابرجام، بیان داشت: این موضوع به نحوه مذاکره ها بستگی دارد؛ به طوری که اگر به خارجی ها نشان دهیم ایران از امنیت سرمایه گذاری و زیربنای صنعتی خوبی برخوردار است و بازاری دارد که می توان در آن به تجارت پرداخت، به طور قطع در کشور حضور می یابند.
    معاون ایدرو ادامه داد: وقتی شرکت خارجی قصد سرمایه گذاری در کشور دارد، انتظار دارد تفاوتی بین او و واردات مستقیم از خارج قائل شویم.
    دلیری با اشاره به اینکه تاکنون قراردادهای عملی زیادی با خارجی در پسابرجام منعقد شده است، تصریح کرد: فعالیت صنعتی مانند فعالیت در سایر عرصه ها نیست و زمانبر است، به عنوان مثال شرکت های آلمانی تا از بازار، رقبا، قوانین و مقررات و ... کشور مطمئن نشده و مطالعه کافی نداشته باشند، وارد آن نمی شوند؛ اما پس از حضور، به کار سرعت می دهند.
    وی گفت: آلمانی ها در مدت یک سال و اندی از اجرایی شدن برجام، بازار ایران را به دقت مطالعه کرده اند و حتی در مورد سازمان گسترش و نوسازی صنایع می پرسیدند که آیا هنوز این سازمان در ایرن فعال است یا خیر؟ ؛ زیرا 10 سال به دلیل تحریم ها اطلاعی از وضعیت کشور نداشتند.
    معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به صنعت خودرو و قرارداد با شرکت پژو فرانسه، عنوان داشت: این شرکت به دنبال ارتقای تیراژ تولید از 150 هزار به 300 هزار دستگاه است و در این زمینه سرمایه گذاری یک میلیارد و 500 میلیون یورویی را در برنامه دارد؛ اما برای همین مقدار سرمایه گذاری نیز به مقایسه سود و زیان خود در سایر بازارها نظیر هند، مراکش، الجزایر و ... می پردازد.
    وی تصریح کرد: با وجود تلاطم های زیاد اقتصادی و صنعتی در دوره تحریم ها، اما هنوز برنامه ریزی دقیقی در کشور نداریم و حتی هنوز برنامه های توسعه ای مان را شناسایی نکردیم.
    دلیری خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی منتظر نتیجه انتخابات و تغییرات احتمالی در کابینه دولت هستیم؛ اما احتمال می رود در نیمه دوم امسال شاهد عقد قراردادهای زیادی با طرف های خارجی باشیم.
    وی در خاتمه برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع فلزکاری را از جمله دستاوردهای برجام برشمرد و یادآور شد: پیش از این حضور خارجی ها محدود به ارائه پوستر و عکس در غرفه ها می شد و حتی گاهی اوقات نمایندگان و واسطه های داخلی خود را می فرستادند.

    نمایشگاه بین المللی ماشین ابزار و صنایع فلزکاری AMBIran2017 در روزهای دوم تا پنجم خردادماه همه روزه از ساعت 10 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان متخصص خواهد بود

    برچسب ها