عصر خودرو

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت (۲۸)

مدیر عامل شرکت ایران پتک: حضور وزیر در افتتاحیه نمایشگاه نشان از اهمیت دادن به صنعت کشور داشت

عصر بازار: ای کاش وزیر صنعت‏‏، معدن و تجارت شخصا برای افتتاح پانزدهمین نمایشگاه صنعت حضور پیدا می‌کرد چرا که این اقدام نشان از اهمیت دادن ایشان به این نمایشگاه داشت.

مدیر عامل شرکت ایران پتک: حضور وزیر در افتتاحیه نمایشگاه نشان از اهمیت دادن به صنعت کشور داشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰:۰۰

    مدیرعامل شرکت ایران پتک با بیان این مطلب در گفت‌و‌گو با خبرنگار عصر بازار اظهار کرد: اعطای تسهیلات بلند مدت دولتی بهترین راهکار برای تولید محصولات با فن آوری روز دنیاست.
    محمدرضا رمضانی نمایشگاه را بهترین مکان برای برقراری رابطه با مشتریان و تولید کنندگان دانست و افزود: چنانچه دولتمردان به توافقات پایبند باشند و هرچه سریع‌تر »برجام» را به مرحله اجرا در بیاورند به طور یقین شاهد پیشرفت چشمگیری در اقتصاد کشورمان خواهیم بود.
    این فعال صنعتی با بیان اینکه شعار مجموعه ما این است که »ابزار را یک بار باید خرید»، افزود: حدود 90 درصد کالاهای صنعت ابزارکشور ما قاچاق یا اجناس بی‌کیفیت چینی است که قیمت پایین این محصولات به بازار ابزار آلات لطمه شدیدی می‌زند. او خاطرنشان کرد: هر ساله می‌بینیم که قیمت مواد اولیه، حقوق پرسنل و دیگر هزینه‌های تولید بالا می‌رود ولی با توجه به ثبات قیمت دلار و تلاش دولت برای پایین نگه داشتن تورم، افزایش قیمت برای فروش محصولات نداشته‌ایم که این موضوع تاثیر منفی در بازار بویژه برای تولیدکنندگان دارد. رمضانی ادامه داد: در همین راستا برخی از تولید کنندگان داخلی از کیفیت کاسته و اعتماد مصرف کنندگان به ابزار داخلی کم شده و مردم از روی اجبار به کالای چینی روی می‌آورند.
    مدیرعامل شرکت ایران پتک در ادامه اظهار کرد: تا زمانی که تجارت ایران با کشور‌های پیشرفته در حوزه ابزارآلات با مشکلات عمده‌ای از جمله تعرفه‌های گمرکی بالا، باز نبودن » ال سی» و وجود رابط در خرید همراه باشد تاجران و سرمایه گذاران کشور ما تمایلی به مبادلات بین المللی نخواهند داشت.
    رمضانی در پایان با اشاره به مشکلات برگزاری نمایشگاه گفت: متاسفانه کشور ما در برگزاری نمایشگاه حرفه‌ای عمل نمی‌کند. برای مثال نظافت غرفه‌ها در ساعات میانی روز‏، تکمیل ظاهر غرفه‌ها در ساعات برگزاری نمایشگاه جلوه بدی به این رویداد بزرگ صنعتی داده است. او همچنین با انتقاد از محدودیت‌های غرفه سازی اظهار کرد: قوانینی از این دست که مثلا ارتفاع غرفه‌ها نباید از 2 متر و 20 سانتی‌متر بیشتر باشد از جمله محدودیت هاست. از سوی دیگر به جای اینکه برای شرکت کنندگان قدیمی تخفیف و مزیتی قائل شوند برای گرفتن غرفه مناسب و متراژ دلخواه باید هزینه اضافه پرداخت کرد.

    برچسب ها