عصر خودرو

با ابلاغ گمرک؛

واردات قراضه آهن و ضایعات فلزی از عراق و افغانستان ممنوع شد

عصر بازار- با ابلاغ گمرک، واردات قراضه آهن و ضایعات فلزی از عراق و افغانستان ، ممنوع شد.

واردات قراضه آهن و ضایعات فلزی از عراق و افغانستان ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، گمرک ایران در ابلاغیه ای واردات قراضه آهن و ضایعات فلزی از عراق و افغانستان ممنوع شد. متن این ابلاغیه به این شرح است:

    گمرکات اجرایی:

    ضمن ارسال نامه شماره 96.210.4116 مورخ 96.2.3 اداره کل مقررات صادرات و واردات در ارتباط با ممنوعیت واردات قراضه آهن و ضایعات فلزی از کشورهای عراق و افغانستان خواهشمند است دستور فرمایید در این خصوص بر اساس مفاد نامه فوق الذکر اقدام شود.

    تاکید می گردد ترخیص کالاهای موصوف از مبدا کشورهای عراق و افغانستان به هر صورت اکیدا ممنوع می باشد.

    علی معقولی

    مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه

    پیش از این علی علی آبادی فراهانی، مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت در نامه ای به معقولی، خواستار ممنوعیت واردات شده بود. متن نامه مذکور به این شرح است:

    جناب آقای معقولی

    مدیرکل محترم مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه-گمرک ج. ا. ایران

    بازگشت به نامه شماره 96.24562 مورخ 1396.1.29 موضوع نامه شماره 2203.95.2057.153 مورخ 1396.1.15 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همانطور که مستحضرید واردات قراضه های آهنی و ضایعات فلزی از کشور عراق و افغانستان مطابق نامه شماره 4258/م/خ/ص مورخ 1392.11.28 این دفتر ممنوع اعلام گردیده است.

    بنابراین با توجه به حساسیت بسیار بالای موضوع به دلیل آلودگی های اینگونه قراضه فلزات به مواد شیمیایی و تشعشعات هسته ای خطرناک همچنین وجود مواد منفجره عمل نکرده دستور فرمایید مجددا موضوع را به صورت تاکیدی به گمرکات اجرایی ابلاغ نموده و از نتیجه اقدامات به عمل آمده این دفتر را مطلع نمایند.

    علی علی آبادی فراهانی

    مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات

    برچسب ها