عصر خودرو

معاون وزیر نفت اعلام کرد؛

صادرات گاز به عراق به زودی کلید می‌خورد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: هزینه احداث خط لوله چابهار رقمی معادل ۱.۳ میلیارد دلار است.

صادرات گاز به عراق به زودی کلید می‌خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، حمیدرضا عراقی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی با اعلام اینکه بیش از 96 درصد اقلام مورد نیاز گازرسانی توسط بخش داخلی تولید می‌شود، گفت: همه نیروگاه‌های کشور در حال حاضر از سوخت گاز استفاده می‌کنند. در سال 92، 47 درصد سوخت نیروگاه‌ها، سوخت میان‌تقطیر بود که در حال حاضر این مقدار به زیر 10 درصد رسیده است.

    وی ادامه داد: ما توانستیم به 9200 روستا گازرسانی داشته باشیم که همین امر تأثیر بسزایی بر کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها دارد؛ از سوی دیگر نقش پررنگی در اشتغالزایی ایفا می‌کند.

    عراقی با بیان اینکه به زودی خط لوله گازی چابهار احداث می‌شود، افزود: هزینه احداث این خط لوله معادل 1.3 میلیارد دلار برآورد شده است.

    به گفته معاون وزیر نفت در حوزه گاز از خودکفایی به خوداتکایی رسیده‌ایم.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت بازارهای جدید صادراتی گاز و وضعیت بازارهای گازی قبل گفت: در حال حاضر مذاکرات با عراقی‌ها به منظور حل مشکلات بانکی این کشور در راستای گشایش LCهای لازم انجام شده است که به این ترتیب باید 50 میلیون مترمکعب از گاز کشور را برای بازار صادراتی عراق در نظر بگیریم؛ این در حالی است که مذاکراتی با عمان و افغانستان داشته‌ایم که به نظر می‌رسد هرات مقصد صادراتی مناسبی باشد.

    برچسب ها