عصر خودرو

قیمت طلای جهانی افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۳۰ دلار و ۸۸ سنت رسید.

قیمت طلای جهانی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در حالی که بعد از پیروزی امانوئل ماکرون، نامزد طرفدار باقی ماندن فرانسه در اتحادیه اروپا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ارزش یورو افزایش یافته، قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین رقم 7 هفته اخیر در معاملات اوایل امروز و بعد از فعال شدن دلالان در بازار، با افزایش همراه بود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1230 دلار و 88 سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل جلسه امروز به 1224 دلار و 86 سنت رسید که پایین ترین رقم از 17 مارس تاکنون بود.

    قیمت هر اونس طلای آمریکا هم 0.3 درصد کاهش داشت و به 1230 دلار و 60 سنت رسید.

    پس از آنکه امانوئل ماکرون، نامزد میانه رو توانست در انتخابات فرانسه با اختلاف قابل توجهی بر مارین لوپن، نامزد راست افراطی پیروز شود، ارزش یورو در برابر دلار به بالاترین رقم در طی 7 ماه گذشته رسید. مارین لوپم گفته بود که فرانسه را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

    دانیل هاینس، تحلیلگر موسسه ای ان زد در این باره گفت: «در آستانه انتخابات فرانسه، با توجه به اینکه بسیاری از نظرسنجی ها از پیروزی ماکرون حکایت داشت، ما شاهد کاهش سرمایه گذاری های امن در بازار طلا در پایان هفته گذشته بودیم. از این جهت، تایید پیروزی ماکرون منجر به خروج بیشتر سرمایه ها از بازار طلا نشده است.»

    ابهام در بازار در این باره که آیا حزب جدید ماکرون می تواند در انتخابات پارلمانی ماه ژوئن اکثریت کرسی ها را کسب کند یا نه و همچنین نامشخص بودن میزان توانایی وی در پیشبرد سیاست های وعده داده شده موجب تقویت نسبی بازار طلا شده است.

    قیمت طلا هفته گذشته 3 درصد کاهش یافت و بیشترین افت هفتگی از هفته منتهی به 11 نوامبر را به ثبت رساند.

    برچسب ها