عصر خودرو

یک کارشناس و تحلیل گر ارشد بازار سرمایه:

انتخابات ریاست جمهوری عامل اصلی نوسانات بازار است

عصر بازار- نادر اسراری، کارشناس و تحلیل گر ارشد بازار سرمایه در خصوص نوسانات شاخص بازار سرمایه در روزهای اخیر اظهار کرد: به طور حتم علت نوسانات اخیر بازار را می توان انتخابات ریاست جمهوری دانست. اگر به یاد داشته باشید در دوره های پیشین نیز این نوسانات را در بازار سرمایه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری داشته ایم.

انتخابات ریاست جمهوری عامل اصلی نوسانات بازار است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری" عصر بازار"، نادر اسراری کارشناس و تحلیل گر ارشد بازار سرمایه با عنوان کردن مطلب بالا در خصوص نوسانات بازار در روزهای اخیر اضافه کرد: در سال جاری نیز پس از عید هیجانات مثبت ناشی از انتخابات ریاست جمهوری از یک سو و ورود نقدینگی برای مثبت شدن اقتصاد از سوی دیگر سبب شکل گیری روند صعودی بازار شد. این در حالی است که در روزهای اخیر با وجود ابهامات در خصوص حاضر شدن مردم بر سر صندوق ها و پایدار ماندن دولت فعلی، بازار واکنش های منفی از خود نشان داده و شاهد افت شاخص بازار هستیم.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه در ادامه به بررسی بورس در سال 96 پرداخت و بیان کرد: در صورتی که دولت فعلی به کار خود ادامه دهد، در درجه اول شاهد یک موج مثبت هیجانی پس از اعلام نتایج و پس از آن روند اصلاحی 40-50 روزه ای خواهیم داشت. با این اوصاف نیمه دوم سال را همراه با روند مثبت پیش بینی می کنم، درواقع سیاست های دولت روحانی می-تواند در خصوص رفع تحریم ها تاثیرگذار باشد. همچنین با توجه به شروع خوب بازار سرمایه در سال جدید، می توان نوید روند متعادل و صعودی بازار سرمایه در سال جدید را داد.
    اسراری در آخر اضافه کرد: با این حال در صورت روی کار آمدن جناح های دیگر، باید منتظر افت شدید بازار به خصوص در دو هفته اول پس از اعلام نتایج ریاست جمهوری باشیم. این مهم به دلیل ابهام در سیاست های داخلی، شرایط بین المللی و تورم عجیب به واسطه قول یارانه 150 هزار تومانی است که انتظار می رود تا آبان و آذر ماه ادامه داشته باشد.

    برچسب ها