عصر خودرو

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:

تداوم رشد بازار سرمایه نیازمند فرهنگ سازی است

پیش نویس اصلاح قوانین بازار سرمایه به مجلس ارائه می شود

عصر بازار- دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اشاره به تصویب قانون بازار اوراق بهادار در آذر ماه ۱۳۸۴ و قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی مصوب ۱۳۸۸ از اقدامات مجلس شورای اسلامی طی سال های گذشته قدردانی کرد و گفت: در اسرع وقت پیش نویس اصلاح قوانین بازار سرمایه کشور نهایی و در قالب لایحه به مجلس و دولت ارائه می شود.

تداوم رشد بازار سرمایه نیازمند فرهنگ سازی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ابراز امیدواری کرد: با همراهی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیش نویس لایحه اصلاح قوانین بازار سرمایه به زودی نهایی شود و اظهار کرد: با این اقدام، موارد تکمیلی به قوانین بازار سرمایه اضافه خواهد شد.

    دکتر محمدی با تاکید بر اینکه طی 10 سال گذشته بازار سرمایه از رشد خوبی برخوردار بوده، گفت: تداوم رشد بازار سرمایه نیازمند فرهنگ سازی است.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی را مردمی شدن اقتصاد دانست و گفت: فرهنگ سازی، اصل مهم افزایش مشارکت آحاد جامعه در بازار سرمایه است.

    دکتر محمدی ابراز امیدواری کرد بازار سرمایه بتواند امسال در چارچوب اقتصاد مقاومتی بیش از پیش در تامین مالی بخش خصوصی نقش آفرین باشد و ادامه داد: اولویت سازمان بورس، تقویت بخش خصوصی است.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به شرکت های دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته اقدامات فرابورس در حوزه شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و صندوق های جسورانه بسیار مثبت بود و امیدواریم در سال جاری حضور این بنگاه ها در بازار سرمایه پر رنگ تر شود و این شرکت ها جایگاه واقعی خود را به دست آورند.

    دکتر محمدی ادامه داد: سال گذشته شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها فعالیت خود را با یک شروع خوب آغاز کردند و امیدوارم در سال جاری تعداد این شرکت ها افزایش پیدا کند و از مزیت های رشدی آنها استفاده کنیم.

    سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه این نوع کسب و کار ها بیش از کسب و کارهای سنتی با رشد همراه هستند، گفت: ارزش گذاری منصفانه و بر مبنای واقعیت و همچنین کاهش هزینه تامین مالی در بازار سرمایه محقق می شود و از این حیث مزیت های زیادی برای همه شرکت ها از جمله بنگاه های اقتصادی دانش محور ایجاد خواهد کرد.

    برچسب ها