عصر خودرو

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس مطرح کرد

سراغ بحران را از صنایع بگیرید نه از بورس

عصر بازار: یک مقام مسئول با اشاره به نقش سازمان بورس در دوره مدیریتی جدید، تاکید کرد: سازمان بورس تلاش می‌کند تا به دور از هیاهو در جایگاه نظارتی خود هشدارهای به موقع از دورنمای صنایع را به تصمیم سازان کشوراعلام کند. بر این اساس آنچه که به عنوان بحران از آن یاد می شود را باید در صنایع و نه در بورس جستجو کرد.

سراغ بحران را از صنایع بگیرید نه از بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حسن امیری با اشاره به نقش نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار در دوره مدیرتی جدید گفت: سازمان بورس تلاش می‌کند خارج از هیاهو و یا فضا سازی‌های رسانه‌ای به متولیان و تصمیم سازان کشور نسبت به آینده صنایع هشدارهای لازم و به موقع را اعلام کند.

    وی در برابراین پرسش که جایگاه و نقش دولت در کنار متولی آن در بازار سرمایه چیست؛ پاسخ داد: به نظر من متولی بازار سرمایه نقش هشدار دهنده و نظارتی در این بازاردارد اما نقش دولت در این بازار از جایگاه کلان از بین بردن ابهام های صنایع است چرا که در حال حاضر بحران در صنایع است نه در بورس. اگر صنایع بورسی مشکلاتشان مناسب شود و دورنمای مناسبی از لحاظ سودآوری داشته باشند آثار مثبت آن در بورس نیز هویدا خواهد شد.

    معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس با بیان اینکه هنوزنرخ خوراک 13 سنت برای هیچ یک از مجتمع های پتروشیمی اعلامیه نشده ، افزود: «هنوز نمی توانیم به این موضوع واکنشی نشان دهیم. وقتی شرکت ها بودجه در اول سال داده اند علی القاعده بکسرسی پیش بینی ها هم داشته اند و یا محافظه کاری ها هم داشته اند. این وظیفه شرکت ها است که این آثار را بطور مستقیم در سامانه کدال اعلام کنند و یا اگر نیازی باشد اقدام به توقف نماد معاملاتی کنند.»

    امیری از بازار سهام خزانه اسلامی نیز سخن گفت و افزود: زیر ساخت های اسناد خزانه اسلامی با توجه به راه اندازی این بازار سیگنال مهمی خواهد بود برای کشف نرخ واقعی پول که می تواند به تصیمم سازان کشور نشان دهد. از طرفی منابعی که در اختیار پیمانکاران از این طریق قرار می گیرد می تواند در شرکت ها تحول ایجاد کند.

    وی با بیان اینکه منابع جذب شده برای معاملات اسناد خزانه اسلامی اغلب از سپرده های بانکی منتقل می شود ، عنوان کرد: این بازار تهدیدی برای بازار سهام نخواهد بود و یک ابزار جدید معاملاتی برای ایجاد تنوع در پرتفوی صندوق های سرمایه گذاری و نیز روزنه امیدی برای وصول بدهی پیمانکاران دولتی به شمار می رود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو