عصر خودرو

کاهش قیمت جهانی، موجب افزایش تقاضای طلا شد

عصر بازار- تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد، تقاضای طلا در بازار آسیا تحت تاثیر افت مجدد قیمت جهانی این فلز زرد با افزایش نسبی روبرو شده است.

کاهش قیمت جهانی، موجب افزایش تقاضای طلا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سایت طلا، در حالی که قیمت طلا در هفته گذشته با افت شدید 3.3 درصدی روبرو شده و سرمایه گذاران آسیایی برای خرید طلا در چنین شرایطی تمایل بیشتری نشان می دهند، تجار و فعالان بین المللی بر این باورند که برخی خریداران هنوز منتظر کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا هستند تا نسبت به خرید اقدام کنند.

    تحلیلگران اقتصادی تاکید می کنند که خریداران طلا انتظار دارند تا قیمت طی روزهای آینده با افت بیشتری روبرو شود، به نظر می رسد گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن می تواند موجب کاهش بیشتر قیمت طلا شود. فعالان بازار طلا در نظرسنجی رویترز اعلام کرده اند که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن بیش از 74 درصد خواهد بود.

    قیمت طلا در بازار هند طی هفته های اخیر تحت تاثیر رشد فزاینده تقاضای فیزیکی با افزایش همراه بوده است. کاهش قیمت جهانی نیز به این روند صعودی دامن زده است. با توجه به در پیش بودن فصل ازدواج در هند پیش بینی می شود تقاضای طلا و جواهرات در بازار این کشور همچنان با افزایش روبرو خواهد شد.

    در سه ماه نخست امسال تقاضای طلا در هند با 15 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است. تقاضا و خرید طلا در بازارهای چین و ژاپن نیز با رشد نسبی مواجه شده است.

    برچسب ها