عصر خودرو

شرکت مخابرات ایران خبر داد؛

حمایت دولت از استارت‌ آپ‌های ایرانی

شتاب دهنده ملی راه اندازی راه اندازی خواهد شد

عصر بازار- شرکت مخابرات ایران در راستای رسالت خود در جهت حمایت از تولید ملی، به دنبال ایجاد بستری برای حمایت از شرکتهای نوپا است.

حمایت دولت از استارت‌ آپ‌های ایرانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، احمد علمایی، مجری حمایت از شرکت‌های نوپا در شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران در راستای رسالت خود در جهت حمایت از تولید ملی، به دنبال ایجاد بستری برای حمایت از شرکتهای نوپا است گفت: به زودی شتابدهنده ملی در سطح کلیه استانهای کشور راه اندازی خواهد شد که هدف از آن، حمایت از کسب وکارهای نوپا و سرمایه گذاری خطرپذیر برای ایده هایی است که توانایی رسیدن به محصول را ندارند.

    وی ادامه داد: حمایت از ایده های نو در 3 بخش سخت افزار، نرم افزار و محتوا صورت می گیرد و تمرکز بیشتر ما برای بهره برداری از سرویس های نو و تجهیزات مربوط به فناوری های جدید از جمله اینترنت اشیاء است.

    علمایی با اشاره به نقطه ضعف مراکز شتابدهنده در کشور به دلیل عدم اتصال به بازار مصرف، خاطرنشان کرد: در برنامه ایجاد شتابدهنده ملی، ایجاد شبکه ای از همکاران تجاری برای اتصال به بازار مصرف در دستور کار است چرا که شبکه مخابراتی کشور به بازار و مشتریان متصل است و این می تواند نقطه قوتی برای ارائه محصول شرکتهای نوپا و استارتاپ در بازار باشد و ایده ها به راحتی قابل تجاری سازی خواهند بود.

    مدیر کل تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه این پروژه تا مرداد ماه اجرایی می شود و استارتاپ‌ها امکان جذب در این شتابدهنده را خواهند داشت، تاکید کرد: هم اکنون در حال انعقاد قرارداد با شرکتهایی هستیم که نیاز به سرمایه گذاری خطرپذیر دارند. از سوی دیگر طرح های ارائه شده را برای ورود به بازار ارزیابی می کنیم.

    وی در خصوص نحوه جذب ایده های نوآور، گفت: محدودیتی برای ایده‌ها قائل نیستیم و هر شرکت نوپا و استارتاپی می‌تواند از امکانات سخت افزاری و فضایی که مخابرات در اختیارش قرار می دهد استفاده کند. در همین حال مبلغ 50 میلیون تومان، علاوه بر امکانات درنظرگرفته شده، به استارتاپ‌ها تعلق می گیرد.

    علمایی هدف از ایجاد یک شتابدهنده در سطح ملی و به صورت یکپارچه را اتصال محصولات تولیدی حوزه محتوای فضای مجازی به بازار عنوان کرد و افزود: یک شرکت نوپا و نوآور به تجاری سازی ایده نیاز دارد و مخابرات می تواند از این طرح ها حمایت کند.

    مجری حمایت از شرکتهای نوپا در شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: شتابدهنده ملی در مرکز و شعب آن در کلیه استانهای کشور به صورت متمرکز اداره و مدیریت می شوند و از ایده ها و کسب و کارهایی در خصوص خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش های پزشکی، شهرهوشمند، وسائل نقلیه و انرژی حمایت می کند. همچنین جذب شرکتهای نوپا در چند مرحله پیش شتابدهی، شتابدهی و سرمایه گذاری خطرپذیر صورت می‌گیرد.

    برچسب ها