عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

نمایشگاه نفت ایران ویترین موفقیت‌های بزرگ صنعت نفت است

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران را ویترین موفقیت‌های بزرگ صنعت نفت عنوان کرد،گفت: این رویداد بین المللی هر سال با کیفیت بالاتری نسبت به سال‎های پیش برگزار می‌شود و امسال در سایه برجام بر شمار شرکت‎کنندگان خارجی در این نمایشگاه افزوده شده است.

نمایشگاه نفت ایران ویترین موفقیت‌های بزرگ صنعت نفت است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «اسدالله قره خانی» در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این‌که صنعت نفت متاثر از پیشرفت‌های علمی، هر سال توسعه می‌یابد، گفت: حضور متعدد شرکت‌های داخلی و خارجی در این نمایشگاه بدون تردید رقابت در این حوزه را افزایش می‌دهد.
    وی افزود: شرکت‌های خارجی وقتی موفقیت‌های ایران در پارس جنوبی، پالایشگاه ستاره خلیج فارس و غیره را مشاهده می‌کنند، به این موضوع پی می‌برند که ایران حرف‌های بسیاری در حوزه نفت و گاز دارد و تلاش می‌کنند هرچه بیشتر با تجربه‎های مهندسان ایرانی آشنا شوند.
    بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز شنبه با حضور بیش از چهار هزار شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت حدود 80هزار متر مربع آغاز به‎کار کرد.
    بر پایه این گزارش، با توجه به این‎که بسیاری از شرکت‎ها نماینده یک هلدینگ و یا مجموعه‎ای مشتمل بر چند شرکت هستند، در این نمایشگاه، هزار و 16 غرفه داخلی به نمایندگی از حدود 2 هزار و 500شرکت و 811 غرفه خارجی به نمایندگی از حدود هزار و 500 شرکت از 37 کشور دنیا شرکت کرده‌اند.
    کشورهای چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، روسیه، ژاپن، هلند، اتریش، کره جنوبی و استرالیا به صورت پاویون در نمایشگاه شرکت می‎کنند و شرکت‎های معتبر فعال در صنعت نفت در قالب غرفه‎ یا با اعزام تیم کارشناسی خود، در این نمایشگاه حاضر می‎شوند
    در بخش خارجی، شرکت‎های آلمانی با در اختیار گرفتن سه هزار متر مربع، بیشترین فضا و چینی‎ها بیشترین تعداد شرکت‎های حاضر را به خود اختصاص داده‎اند.
    نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از لحاظ وسعت و تعداد شرکت‎کنندگان، نخستین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا به شمار می‎آید؛ از لحاظ تعداد شرکت‎های خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و دوم پس از چین، ایتالیا، هلند، فرانسه و انگلیس در رتبه‎های بعدی قرار دارند.
    بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از صبح روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و عصر روز سه‎شنبه (19 اردیبهشت‎ماه) به کار خود پایان می دهد؛ ساعت بازدید هر روزه از 10 صبح تا 18 بعدازظهر خواهد بود.

    برچسب ها