عصر خودرو

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:

نمایشگاه نفت، نویدبخش جهش دوم صنعت پتروشیمی ایران است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، نمایشگاه نفت ایران را نویدبخش مذاکره های ثمربخش در صنعت پتروشیمی دانست و گفت: مذاکرات اروپایی‌ها برای سرمایه گذاری، انتقال دانش فنی و استفاده از فناوری‌های نو با شرکت‌های ایرانی فعال در این صنعت در حال انجام است.

نمایشگاه نفت، نویدبخش جهش دوم صنعت پتروشیمی ایران است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا, مرضیه شاهدایی روز یکشنبه در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران افزود: با وجود استقبال گسترده شرکت‌های خارجی برای حضور در این نمایشگاه، پیش بینی می شود مذاکرات امیدوار کننده ای در بخش سرمایه‌گذاری، انتقال دانش فنی و بهره گیری از فناوری های نوین میان شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی کشورمان با طرف های خارجی انجام شود.
    وی افزود: در مراسم افتتاح نمایشگاه نفت، محور صحبت های رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نفت توسعه صنعت پتروشیمی کشور بود و خواستار بهبود شرایط برای جذب سرمایه‌گذاری در این صنعت بودند.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دیدار خود با سفیر هلند و هیات تجاری همراه در حاشیه نخستین روز نمایشگاه اشاره کرد و گفت: شرکت های مختلف هلندی فعال در زمینه توسعه منابع انسانی، صنایع دریایی و ساخت تجهیزات پتروشیمی ابراز علاقه کردند و مقرر شد بازدیدی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس داشته باشند.
    شاهدایی افزود: مذاکره ای نیز با هیات اسپانیایی انجام شد که آنها نیز خواستار سرمایه گذاری و فاینانس در صنعت پتروشیمی ایران بودند.
    بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز شنبه با حضور بیش از چهار هزار شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت حدود 80 هزار متر مربع آغاز به‎کار کرد.
    بر پایه این گزارش، با توجه به این‎که بسیاری از شرکت‎ها نماینده یک هلدینگ و یا مجموعه‎ای مشتمل بر چند شرکت هستند، در این نمایشگاه، هزار و 16 غرفه داخلی به نمایندگی از حدود 2 هزار و 500 شرکت و 811 غرفه خارجی به نمایندگی از حدود هزار و 500 شرکت از 37 کشور دنیا شرکت کرده‌اند.
    کشورهای چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، روسیه، ژاپن، هلند، اتریش، کره جنوبی و استرالیا به صورت پاویون در نمایشگاه شرکت می‎کنند و شرکت‎های معتبر فعال در صنعت نفت در قالب غرفه‎ یا با اعزام تیم کارشناسی خود، در این نمایشگاه حاضر می‎شوند.
    در بخش خارجی، شرکت‎های آلمانی با در اختیار گرفتن سه هزار متر مربع، بیشترین فضا و چینی‎ها بیشترین تعداد شرکت‎های حاضر را به خود اختصاص داده‎اند.
    نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از لحاظ وسعت و تعداد شرکت‎کنندگان، نخستین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا به شمار می‎آید؛ از لحاظ تعداد شرکت‎های خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و دوم پس از چین، ایتالیا، هلند، فرانسه و انگلیس در رتبه‎های بعدی قرار دارند.
    بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از صبح روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و عصر روز سه‎شنبه (19 اردیبهشت‎ماه) به کار خود پایان می دهد. ساعت بازدید هر روزه از 10 صبح تا 18 بعدازظهر خواهد بود.

    برچسب ها