عصر خودرو

کاهش تولید نفت روسیه فراتر از میزان تعیین شده در توافق اوپک

عصر بازار- جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله کاهش تولید نفت روسیه فراتر از میزان تعیین شده در توافق اوپک، افت تولید و صادرات نفت عربستان در ماه آوریل، پیش بینی کویت برای نفت ۸۰ دلاری در سال ۲۰۲۰ میلادی، رشد تولید روزانه نفت آمریکا و رکوردشکنی آلمان در مصرف انرژی های تجدیدپذیر بوده است.

کاهش تولید نفت روسیه فراتر از میزان تعیین شده در توافق اوپک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ، وزارت انرژی روسیه اعلام کرد: میزان کاهش تولید نفت این کشور در روز نخست ماه مه امسال به 300 هزار و 790 بشکه در روز نسبت به ماه اکتبر رسید که بیشتر از میزان تعهد مسکو در توافق اوپک بود.
    ‎روسیه به موجب توافق اوپک تعهد کرده بود که میزان تولید نفت خود را از 11 میلیون و 247 هزار بشکه در روز در ماه اکتبر با 300 هزار بشکه در روز کاهش به 10 میلیون و 974 هزار بشکه در روز برساند.

    افت تولید و صادرات نفت عربستان در ماه آوریل
    ‎به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، موسسه تحقیقات انرژی «کلیپر دیتا» اعلام کرد: عربستان سعودی علاوه بر محدود کردن تولید نفت، صادرات این کالا را در ماه آوریل کاهش داده است. آمار نشان داد که این کشور در مقطع یادشده بیشترین میزان کاهش را در صادرات نفت، یعنی 670 هزار بشکه در روز، ثبت کرد.
    «مت اسمیت» محقق کالا در موسسه تحقیقات انرژی کلیپر دیتا گفت: همه چیز بستگی به نشست 25 مه ( 4 خرداد) سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دارد.
    این نشست در حالی تشکیل می شود که صادرات نفت کشورهای عضو اوپک تا کنون بیش از میزان تعیین شده کاهش یافته است.

    کویت نفت 80 دلاری را برای سال 2020 میلادی پیش بینی می کند
    به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، شماری از مدیران اجرایی، تحلیلگران نفتی و آژانس های بین المللی چندی پیش هشدار داده بودند که کاهش قیمت های نفت و افت سرمایه گذاری های جهانی در این حوزه منجر به وخیم تر شدن بازار نفت در چهار یا پنج سال آینده خواهد شد.
    اما «نظیر العدسانی» رئیس شرکت ملی نفت کویت عضو اوپک، پیش بینی می کند که تا سال 2020میلادی تقاضا برای نفت افزایش چشمگیری یابد و قیمت این کالا به 70 تا 80 دلار برای هر بشکه برسد.
    به گفته وی، قیمت نفت هیچگاه به 100 دلار نخواهد رسید و قیمت مطلوب برای تولیدکنندگان خاور میانه 50 تا 60 دلار است.

    سوددهی روسنفت با وجود افزایش قیمت نفت کاهش یافت
    ‎به گزارش بلومبرگ، «ایگور سچین» مدیرعامل شرکت روسنفت اعلام کرد که سود این شرکت در سه ماه نخست سال جاری میلادی تنها 8.3 درصد افزایش یافت، زیرا رشد ارزش روبل و کاهش تولید نفت، سود حاصل از افزایش قیمت این کالا را برای این شرکت خنثی کرد.
    درآمد خالص یا سود روسنفت در مقطع یاد شده از 203 میلیون دلار در سال گذشته، به 220 میلیو ن دلار رسید که این رقم کمتر از 300 میلیون دلاری است که تحلیلگران انتظار داشتند.

    تولید روزانه نفت آمریکا 450 هزار بشکه رشد کرد
    ‎به گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: افزایش تولید نفت این کشور، تلاش های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را برای متوازن کردن بازار به تاخیر می اندازد. بنا به گزارش این اداره، تولید نفت آمریکا در پنج ماه منتهی به فوریه بیش از 450 هزار بشکه در روز افزایش یافته است، به طوری که این میزان از هشت میلیون و 567 هزار بشکه در روز در ماه سپتامبر 2016 به 9 میلیون و 31 هزار بشکه در روز در ماه فوریه امسال رسید.
    طبق آمار هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور در ماه مارس و آوریل نیز افزایش یافته و اکنون به بیش از 9 میلیون و 200  هزار بشکه در روز رسیده است.

    رکوردشکنی آلمان در مصرف انرژی های تجدیدپذیر
    به گزارش روزنامه انگلیسی ایندپندنت، با انتقال میزان بسیار بالای انرژی در شبکه برق آلمان از طریق منابع تجدیدپذیر و پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا، هزینه برق درراین کشور در هفته ای که گذشت منفی شد.
    ‎آلمان با کاهش مصرف ذغال سنگ و انرژی هسته ای به 15 درصد و رساندن میزان استفاده از انرژی های خورشیدی و بادی به 85 درصد در تولید برق، رکورد جدیدی را ثبت کرد.
    ‎این کشور به عنوان بخشی از برنامه دولت برای رهایی از سوخت های فسیلی و انرژی هسته ای و روی اوردن به سوخت های با کربن پایین تا سال 2050میلادی، در حال سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدیدپذیر است.

    برچسب ها