عصر خودرو

۱۳ هزار و ۹۱۹ نوبت معامله در فرابورس ثبت شد

عصر بازار: در جریان معاملات امروز در بازارهای فرابورس، ۶۶ میلیون ورقه بهادار در ۱۳ هزار و ۹۱۹ نوبت خرید و فروش شد.

۱۳ هزار و ۹۱۹ نوبت معامله در فرابورس ثبت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  فرابورس ایران ، معاملات 18 مهرماه فرابورس ایران با داد و ستد 66 میلیون و 580 هزار ورقه بهادار به ارزش 295 میلیارد و 190 میلیون ریال به پایان رسید و شاخص کل فرابورس با رشد 6.7 واحدی نسبت به روز پایانی هفته قبل نشانگر عدد 679.77 واحد شد.

    در روز جاری، 4 میلیون و 30 هزار سهم پالایش نفت تهران به ارزش 14 میلیارد و 720 میلیون ریال معامله شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات روز جاری را به نام خود ثبت کرد.

    این گزارش حاکیست، زرین معدن آسیا در کنار روی زنگان و پالایش نفت لاوان بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام شرکت‌های قاسم ایران، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود و کوثر مرکزی با بیشترین افت قیمت روبرو شدند.

    نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان، ذوب آهن اصفهان، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، بانک دی، قند شیروان و پگاه فارس پربیننده‌ترین نماهای نخستین روز هفته در فرابورس بودند و اوراق تسهیلات مسکن ضمن کاهش قیمت در بازه 637 تا 690 هزار ریال دست به دست شد.

    علاوه بر این در بازار ابزاهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات ETF به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش یک میلیون و 490 هزار سهم اختصاص یافت و بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت متعلق به معامله 32 هزار و 500 ورقه اجاره سه ماهه مپنا بود.

    گفتنی است، نماد معاملاتی شرکت داروسازی تولید دارو جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در روز دوشنبه مورخ 20 مهرماه در پایان معاملات امروز متوقف شد.

    رشد حجم و ارزش معاملات بازار دوم فرابورس در هفته دوم مهرماه

    معاملات فرابورس ایران در هفته دوم مهرماه با افت حجم و ارزش نسبت به هفته اول پایان یافت و 481 میلیون برگه بهادار به ارزش 3 هزار و 853 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

    به دنبال این وضعیت، حجم و ارزش معاملات بازار اول به ترتیب 92 و 29 درصد کاهش نشان داد و 52 میلیون ورقه بهادار به ارزش 152 میلیارد ریال در آن معامله شد؛ در بازار دوم هم 292 میلیون ورقه بهادار به ارزش 702 میلیارد ریال داد و ستد شد که در مقایسه با هفته قبل از آن با افزایش 72 درصدی حجم و 47 درصدی ارزش معاملات همراه بوده است.

    همچنین در بازار پایه، حجم معاملات 11 درصد افزایش و ارزش آن 51 درصد کاهش یافت و 123 میلیون ورقه بهادار به ارزش 109 میلیارد ریال معامله به ثبت رسید.

    علاوه بر این، حجم معاملات هفتگی در بازار ابزارهای نوین مالی 31 درصد رشد و ارزش معاملات 49 درصد افت کرد و 14 میلیون ورقه بهادار به ارزش 2 هزار و 891 میلیارد ریال در این بازار مورد معامله قرار گرفت.

    در پایان هفته معاملاتی منتهی به 15 مهرماه، ارزش بازار فرابورس ایران با اندکی افت، رقم 765 هزار و 349 میلیارد ریال را نشان داد و آیفکس نیز ضمن کاهش حدود 5 واحدی نسبت به چهارشنبه قبل از آن، روی عدد 673 واحد توقف کرد.

    این گزارش می‌افزاید، در 5 روز معاملاتی گذشته، گروه محصولات شیمیایی با سهم 16 درصدی از معاملات در صدر جدول صنایع پیشرو قرار گرفت و گروه محصولات غذایی و شیمیایی و بانک‌ها به ترتیب با سهم 14 و 12 درصدی، رده دوم و سوم را تصاحب کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها