عصر خودرو

امروز در رینگ فرآورده‌های نفتی بورس انرژی صورت می‌گیرد؛

عرضه گاز مایع پالایش نفت شازند و آبادان

رونق معاملات قراردادهای سلف موازی استاندارد برق

عصر بازار- امروز یکشنبه در رینگ داخلی و بین الملل فرآورده های نفتی بورس انرژی شش پالایشگاه بزرگ کشور محصولات خود را روانه میز فروش بازار سبز می کنند.

عرضه گاز مایع پالایش نفت شازند و آبادان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، تازه‌ترین خبرهای دریافتی از بورس انرژی حاکی است، در جلسه معاملاتی امروز یکشنبه 17 اردیبهشت 96، کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید و بلندینگ نفتای حلال 410 پالایش نفت شیراز، پنتان و هگزان پالایش نفت کرمانشاه و میعانات گازی پالایش گاز ایلام و خانگیران در رینگ داخلی و همچنین گازمایع پالایش نفت شازند و آبادان در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی عرضه خواهند شد.

    یادآور می شود در جریان معاملات دیروز شنبه در بازار فیزیکی بورس انرژی نیز کالاهای آیزوفید، آیزوریسایکل و حلال 402 پالایش نفت تبریز، حلال 402 پالایش نفت شیراز، گاز مایع صنعتی، گاز بوتان، گاز پروپان و برش سنگین پتروشیمی بندرامام، نفتای سبک پالایش نفت تهران و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام در رینگ بین‌الملل عرضه شدند که کل معاملات صورت‌گرفته معادل 12,589 تن و به ارزش قریب به 152 میلیارد ریال می‌باشد.

    از نکات قابل توجه معاملات به معامله بیش از 3 هزار تن متانول پتروشیمی زاگرس و همچنین 10،000 تن نفتای سبک پالایش نفت تهران در رینگ داخلی بازار فیزیکی اشاره کرد.

    بر اساس این گزارش، در جریان معاملات این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در نماد سنندج 961، 10 قرارداد با ارزشی بالغ بر 42 میلیون ریال، در نماد  ستاره 961، 41,000 قرارداد با ارزشی بالغ بر 99 میلیارد و 938 میلیون ریال و در نماد سماه 961، 1,284 قرارداد با ارزشی بالغ بر 5 میلیارد ریال معامله انجام پذیرفت.

    همچنین در این روز بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله 160 قرارداد معادل 5,120 مگاوات ساعت به ارزش بیش از 1 میلیارد و 579 میلیون ریال بود. همچنین نمادهای کم‌باری با متوسط قیمت 308,500 ریال بر مگاوات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

    بر اساس این گزارش در مجموع ارزش معاملات بازار مشتقه بورس انرژی ایران در پایان معاملات دیروز شنبه به 106 میلیارد و 563 میلیون ریال بالغ شد.

    برچسب ها