عصر خودرو

رای ۴۷ درصدی تحلیلگران اقتصادی به کاهش بهای طلا

عصر بازار- کیتکو در حالی که هنوز برخی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده امیدوار هستند، تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش بیشتری روبرو می شود.

رای ۴۷ درصدی تحلیلگران اقتصادی به کاهش بهای طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، از ابتدای سال 2017 تاکنون 69 درصد پیش بینی های تحلیلگران اقتصادی و 56 درصد پیش بینی های سرمایه گذاران بین المللی درباره قیمت طلا درست بوده است.

    بر این اساس در نظرسنجی این هفته 19 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد 7 نفر معادل 37 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند، 9 نفر معادل 47 درصد پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد و 3 نفر معادل 16 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

    در نظرسنجی از سرمایه گذاران بین المللی نیز 1570 نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز 756 نفر معادل 48 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد داشت. 639 نفر معادل 41 درصد نیز به افزایش قیمت طلا رای دادند و 175 نفر معادل 11 درصد نیز گفتند قیمت طلا در هفته آینده بدون تغییر خواهد بود.

    سین لاسک تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: به نظر من قیمت طلا در روزهای آینده تا سطح 1210 تا 1200 دلاری کاهش خواهد یافت.

    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش شاخص سهام و کاهش نگرانی های سیاسی تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته و این روند طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

    تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس نیز اعلام کردند که سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا 1220 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا 1200 دلار کاهش خواهد یافت.

    تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ماه آینده به بیش از 83 درصد رسیده است. گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و تقویت ارزش دلار می تواند فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند

    برچسب ها