عصر خودرو

عضو شورای عالی بورس؛

سال ۹۶ پر رونق و با ثبات خواهد بود

عصر بازار- شرایط فعلی بازار در سال جدید باعث افزایش امیدها به تداوم روند مثبت در سال جاری شده است.

سال ۹۶ پر رونق و با ثبات خواهد بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مصطفی حقیقی مهماندار، عضو شورای عالی بورس در خصوص وضعیت بازار سرمایه در سال جاری گفت: بازار سرمایه امسال را به خوبی آغاز کرد و در صورتی که این روند ادامه داشته باشد و برخی مسایل باعث تخریب بازار نشود امسال سال خوبی برای بازار سرمایه خواهد بود و شاهد روند صعودی ادامه دار این بازار هستیم.

    مدیر عامل کارگزاری آبان با اشاره به اینکه بازار به هر موضوع سیاسی، اقتصادی و روانی حساس است، ادامه داد: بازار سهام از عوامل متعددی تاثیر پذیر است اما بررسی و مطالعه شرایط و برنامه های سازمان بورس نشان می دهد تصمیم های سازمان می تواند اثرات مثبتی بر بازار داشته باشد و به تداوم روند مثبت بازار کمک کند.

    وی با اشاره به برنامه های سازمان بورس برای حذف محدودیت هایی مثل حجم مبنا و تغییر دامنه نوسان به دامنه نوسان پویا اظهار داشت: به طور قطع رفع چنین محدودیت هایی چهره بازار سرمایه را تغییر می دهد و در روند معاملات این بازار تاثیر مثبت دارد.

    این کارشناس بازار سرمایه درباره صنایع برتر در بازار سرمایه نیز گفت: صنایع در بازار سرمایه تابع شرایط خاصی است. صنعت خودرو در چند سال اخیر بخصوص دو سال گذشته از تصمیم های دولتی تاثیر می گرفت اما در حال حاضر شرایط این بازار متعادل شده است.

    وی به صنعت پتروشیمی نیز اشاره کرد و ادامه داد: صنعت پتروشیمی جزو صنایع رکن بازار است. کشور ما در این صنعت مزیت های خوبی دارد و در صورتی که شرایط پیرامونی مثبت باشد این صنعت با رشد و رونق بیشتری نیز مواجه می شود.

    مهماندار حقیقی با اشاره به صنعت ساختمان گفت: در صورتی که بازار مسکن و ساختمان از رکود خارج شود، این صنعت در بازار سرمایه می تواند چندین گروه دیگر مثل فولاد و سیمان را نیز متاثر کند و به تبع رونق در صنعت ساختمان چند صنعت بزرگ نیز رونق خواهند گرفت.

    عضو شورای عالی بورس گروه پالایشی ها را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در این صنعت تقاضای فراوانی وجود دارد و فرآورده های پالایشی بازار خوبی دارند که در صورت بهبود شرایط و مدیریت واردات می توانند با سرعت بیشتری به جلو حرکت کنند.

    مهماندار حقیقی با اشاره به اینکه به طور کلی بازار سرمایه از وضعیت اقتصادی تاثیر می گیرد، اظهار داشت: بورس دماسنج اقتصاد کشور است و اگر اقتصاد کشور خوب حرکت کند و متغیرهای کلی اقتصاد مثبت باشند به طور قطع بازار سرمایه رونق می گیرد.

    وی مهمترین ایراد معامله گران بازار را فروش در ارزانی و خرید در زمان گرانی سهم دانست و گفت: سرمایه گذاران زمانی که قیمت سهم صعودی است و تقاضای خرید دارد با افزایش تقاضا باعث رشد کاذب قیمت ها می شوند و قیمت سهم را بدون تحلیل و بررسی بالا می برند.

    مهماندار حقیقی با اشاره به اینکه دانش مالی در بازار سرمایه ایران ضعیف است، افزود: به جز عده ای اندک که سواد مالی دارند ، بخش عمده ای از فعالان بازار سرمایه از یکدیگر تقلید می کنند و این اتفاق باعث تخریب بازار سرمایه می شود .

    مدیر عامل کارگزاری آبان به سهامداران توصیه کرد: با تحلیل ، مطالعه و مشورت با صاحب نظران بازار سرمایه اقدام به خرید و فروش سهام کنند و از دنباله روی صف های خرید و فروش بپرهیزند.

    برچسب ها