عصر خودرو

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایرخبر داد:

برقراری خط هوایی تهران-بروکسل در آینده نزدیک

عصر بازار- مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر در دیدار با سفیر بلژیک در تهران از راه اندازی نخستین خط هوایی بین تهران - بروکسل در آینده ای نزدیک خبر داد.

برقراری خط هوایی تهران-بروکسل در آینده نزدیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «محمود شکرآبی» افزود: خوشبختانه زمینه های همکاری بسیار خوبی در زمینه جذب گردشگر و جابجایی مسافر بین تهران و بروکسل وجود دارد و طرف اروپایی هم علاقمند به بسط و گسترش این مناسبات بین دو کشور است.

    وی با بیان این که شرکت قشم ایر نخستین ایرلاین ایرانی است که موفق به کسب مجوز TCO برای برقراری پروازهای اروپایی شده است، گفت: هدف ما از برقراری این خط جدید هوایی، گسترش خطوط پروازی این شرکت به اروپا است، ضمن اینکه بروکسل به عنوان مرکز اتحادیه اروپا از اهمیت خاص و استراتژیکی برخوردار است و برقراری خط هوایی باعث تسهیل شرایط سفر گردشگران خارجی به ایران و هموطنان مقیم بلژیک و سایر کشورهای اروپایی به تهران خواهد شد.
    شکر آبی به اهمیت توسعه صنعت گردشگری در کشورمان و همچنین بین کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: در پیشبرد اهداف اقتصادی و فرهنگی کشورها و افزایش تردد گردشگران و تجار، خدمات حمل و نقل هوایی نقش مهمی ایفا می کند و برقراری این خط هوایی بین تهران - بروکسل استقبال خوبی خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک خدمات خود را در این مسیر پروازی به مسافران ارائه دهیم.
    «فرانسوا دُله » سفیر بلژیک در تهران نیز ضمن اشاره به استقبال از این خط هوایی گفت: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های بالایی برای جذب گردشگران خارجی دارد و مردم بلژیک برای سفر به ایران از این خط هوایی استقبال خوبی خواهند داشت و بروکسل به عنوان مرکز اتحادیه اروپا برای تجار و گردشگران خارجی منطقه بسیار شناخته شده است.
    وی تصریح کرد: برقراری پرواز تهران - بروکسل تاثیر مثبتی در توسعه مناسبات بین دو کشور از جمله صنعت توریسم، تعاملات فرهنگی، اقتصادی و سرمایه گذاری خواهد داشت.
    فرانسوا دُله در خصوص نحوه صدور ویزای بلژیک گفت: ما در سفارت بلژیک بطور حتم سعی می کنیم در این مشارکت به بهترین نحو عمل کنیم و علاقه مندیم تا زمینه ی سفر گروه های مختلفی از ایرانیان را به کشورمان فراهم کنیم و در این خصوص تلاش خواهیم کرد تا این کار بدون هیچ مشکلی به بهترین نحو انجام شود.
    وی اظهارداشت: با انجام این پرواز زمینه های لازم جهت همکاری های دو شرکت هوایی قشم ایر ایران و ایرلاین ملی کشور بلژیک، ' شرکت بروکسل ایرلاین ' جهت عقد قراردادهای مختلف فراهم خواهد شد.
    به گزارش ایرنا، پیش از این سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور بلژیک، اتحادیه اروپا و آکرودیته در لوکزامبورگ، در مصاحبه ای جداگانه در بروکسل با اشاره به اهمیت صنایع پیشرفته از جمله حوزه حمل و نقل هوایی در کشور بلژیک و اهمیت این کشور به عنوان چهار راه ترانزیتی اروپا، بلژیک را پنجمین شریک تجاری ایران در بین کشورهای اتحادیه اروپا اعلام کرد و ضمن ابرازامیدواری به آینده روابط دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی راه اندازی پرواز مستقیم تهران - بلژیک را امری مهم در تسهیل روابط ایران و بلژیک دانست.
    «پیمان سعادت» با اشاره به اهمیت برقراری این پرواز گفته بود: در این مسیر متغیرهایی زیادی از جمله بازاریابی، تسهیل صدور روادید و توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری دخیل هستند و سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل از هیچ کاری در این زمینه فروگذار نخواهد کرد.
    به گفته وی، هواپیمایی قشم ایر با برقراری پروازهای مستقیم بین تهران - بروکسل سهم بسزایی در برقراری و توسعه همکاری های حمل و نقل هوایی بین دو کشور خواهد داشت و همسایگی بلژیک با بازارهای بزرگ اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و انگلیس فرصت بسیار خوبی برای تجار و صنعتگران ایرانی برای رفت و آمد در این مسیر خواهد بود.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک در پایان افزود: حمایت سیاسی در بلژیک برای برقراری این پرواز اهمیت زیادی دارد و با برقراری آن زمینه های توسعه مناسبات دو کشور بیش از پیش تقویت خواهد شد.

    برچسب ها