عصر خودرو

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت؛

ایران و هلند می توانند شریکان خوبی در صنعت گاز باشند

عصر بازار- زمانی نیا گفت: ایران در دهه آینده میلادی توان صادرات گاز به اروپا و جنوبی شرقی آسیا را خواهد داشت.

ایران و هلند می توانند شریکان خوبی در صنعت گاز باشند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر حسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت در آیین گشایش پاویون هلند در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از استقبال شرکت‌های هلندی از این رویداد ابراز رضایت کرد.

    وی همچنین با اشاره به برخورداری ایران از بزرگترین ذخایر گازی جهان و گازرسانی به بیش از ٩۰ درصد از خانه های ایرانی، اعلام کرد: ایران در دهه آینده میلادی توان صادرات گاز به اروپا و جنوبی شرقی آسیا را خواهد داشت.

    در این رویداد همچنین سوزانا ترستل، سفیر هلند در تهران، اعلام کرد که دو کشور می توانند همکاری‌های بیشتری در زمینه صنعت گاز داشته باشند.

    وی گفت: در ماه مه پارسال شرکت‌های هلندی برای نخستین بار پس از پایان تحریم در نمایشگاه نفت حاضر شدند و بسیار خوشحالم که ببینم امسال شمار آنها افزایش یافته است.

    بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امروز (شنبه ١٦ اردیبهشت ماه) با حضور بیش از چهار هزار شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت حدود ٨۰ هزار متر مربع آغاز به‎کار کرد.

    بر پایه این گزارش، با توجه به این‎که بسیاری از شرکت‎ها نماینده یک هلدینگ و یا مجموعه‎ای مشتمل بر چند شرکت هستند، در این نمایشگاه، هزار و ١٦ غرفه داخلی به نمایندگی از حدود ٢ هزار و ٥۰۰ شرکت و ٨١١ غرفه خارجی به نمایندگی از حدود هزار و ٥۰۰ شرکت از ٣٧ کشور دنیا شرکت کرده‌اند.

    کشورهای چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، روسیه، ژاپن، هلند، اتریش، کره جنوبی و استرالیا به صورت پاویون در نمایشگاه شرکت می‎کنند و شرکت‎های معتبر فعال در صنعت نفت در قالب غرفه‎ یا با اعزام تیم کارشناسی خود، در این نمایشگاه حاضر می‎شوند.

    در بخش خارجی، شرکت‎های آلمانی با در اختیار گرفتن سه هزار متر مربع، بیشترین فضا و چینی‎ها بیشترین تعداد شرکت‎های حاضر را به خود اختصاص داده‎اند.

    برچسب ها