عصر خودرو

نتیجه مجمع "پرداخت" آماده عرضه اولیه و اعلام برنامه های آینده

عصر بازار- مجمع سالانه شرکت به پرداخت با تصویب تقسیم سود ۹۰ درصدی و اعلام برنامه های آینده این شرکت آماده عرضه اولیه برگزار شد.

نتیجه مجمع "پرداخت" آماده عرضه اولیه و اعلام برنامه های آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس پرس، شرکت به پرداخت ملت که عرضه اولیه سهام آن احتمالا" در خردادماه انجام خواهد شد، پیش از ظهر امروز مجمع سالانه مربوط به سال مالی 30 اسفند 95  را با حضور 100 درصد سهامداران برگزار کرد تا با تصمیم بانک ملت و هماهنگی بورس ، آماده واگذاری در بورس شود.

    در این مجمع تصویب شد 90 درصد از سود محقق شده 1267 ریالی هر سهم سال مالی قبل معادل 114 تومان ، بین سهامداران توزیع شود. همچنین موسسه حسابرسی آروین ارقام پارس مجددا به عنوان حسابرس و بازرس قانونی این شرکت 95 میلیارد تومانی برای سال مالی 96 انتخاب شد.

    مهمترین اقدامات و برنامه های سال 96 از زبان مدیرعامل

    براساس این گزارش، همچنین مدیران "پرداخت" آخرین وضعیت مالی و عملیاتی را تشریح کردند تا این زیرمجموعه مهم بانک ملت و بزرگترین شرکت خدمات پرداخت، با اطلاعاتی شفاف تر از قبل آماده عرضه اولیه سهام در بورس تهران شود.

    رستم شاه گشتاسبی مدیرعامل این شرکت در تشریح عملکرد سال مالی گذشته به افزایش نیروی انسانی و تعداد کارکنان اشاره کرد و گفت: ه دلیل حجم گسترده کار 20 نیروی فنی و ستادی اضافه شدند.

    وی به برنامه این شرکت برای حفظ سهم 18 درصدی بازار پرداخت و گفت: با توجه به موقعیت سنجی در شبکه پرداخت در نظر داریم برای سال جاری 300 هزار پذیرنده جدید را خریداری کنیم که از این تعداد 150 هزار پایانه فروشگاهی مربوط به دستگاه هایی بوده که سال پیش از رده خارج شده و قرار است جایگزین شوند.

    به گفته این مقام مسئول، سال گذشته تعداد دستگاه های pos به میزان 200  هزار دستگاه افزایش داشت که سال جاری 100 هزار دستگاه بیشتر اضافه خواهد شد.

    شاه گشتاسبی به اهم اقدامات انجام شده سال 95 اشاره کرد و گفت: تمدید تفاهمنامه با شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک)، خرید 206 هزار و 995 دستگاه کارتخوان، تمدید قرارداد نصب، راه اندازی و خدمات پایانه های فروشگاهی با شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی به ارزش 70 میلیارد تومان و تبدیل شرکت از سهامی خاص به عام از جمله اقدامات قابل توجه مجموعه بوده است.

    وی افزود: رشد کارمزدهای دریافتی و قابل دریافت از شاپرک به 91 درصد، انعقاد 3 فقره قرارداد با بانک ملت به ارزش 11.7 میلیارد تومان، تمدید قرارداد با شرکت زیرساخت امن تراکنش ها، خرید خدمات از شرکت های ایرانسل و همراه اول، کسب 288 میلیارد تومان سود حاصل از سرمایه گذاری ها و فعالیت های تامین مالی، قراردادهای منعقده با شرکت بهسازان ملت و تسویه مالیات های عملکرد، حقوقی و تکلیفی تا پایان سال 94 از دیگر اقدامات اساسی این شرکت در سال گذشته است.

    وی درباره مهمترین برنامه های شرکت در سال جاری هم گفت: در نظر است 25 درصد از سهم تراکنش ها از سیستم شاپرک را افزایش دهیم و به این منظور قرارداد با چند بانک بزرگ کشور در دستور کار قرار گرفته که در سال جاری به نتیجه خواهد رسید.

    شاه گشتاسبی شناسایی مشتریان ویژه، خرید 300 هزار دستگاه پایانه فروش، افزایش فروش شارژ اپراتورهای کشور، تقویت نرم افزارهای موبایل سکه، توسعه کم هزینه کد دستوری #741* و  هدف گذاری پرداخت های الکترونیکی مشتریان ویژه را از دیگر سیاست گذاری های سال 96 عنوان کرد.

    وی پیش بینی سود 2672 ریالی سال مالی 96 را محافظه کارانه دانست و خاطرنشان کرد: این مجموعه از ظرفیت های بالاتری برخوردار بوده که امید است در سال جاری خبرهای خوشایند را به گوش سهامداران برسانیم.

    روند فروش و افزایش هزینه های مالی

    فرشاد مدیر مالی شرکت به پرداخت ملت هم در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه افزایش هزینه های مالی در سال 94 و روند فروش در سال گذشته، اعلام کرد: هزینه های مالی شرکت در سال 94 استثنایی بود به این ترتیب که انباشته مطالبات بانک ملت از بهای دستگاه های پوز را در سال یادشده به روز کردیم و هزینه سنوات سال 91 تا 94 بر اساس نظر بازرس قانونی به عنوان هزینه های دوره شناسایی شد. این در حالی است که هزینه های مالی در سال گذشته به کمتر از نصف تغییر کرده و به مرور کاهش پیدا می کند.

    وی ادامه داد: در ارتباط با روند فروش نیز بانک مرکزی قسمت عمده ای از کارمزد PSP را حذف کرد اما در اواسط سال 94 و همچنین سال 95 این کارمزد قدری نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. همچنین هزینه فروش شارژ در این امر بی تاثیر نبوده است.

    ورود به حوزه بازاریابی

    مرتضی ترک تبریزی مدیر فناوری اطلاعات بانک ملت هم،گفت: خوشبختانه زیرساخت های خوبی ساخته شده و حمایت های خوبی از جانب هیات مدیره را شاهد هستیم، از همین روز لازم است به حوزه بازاریابی نیز جدی تر وارد شده و به بازارهای جدید بیندیشیم.

    وی ادامه داد: اقدام دیگری که می توان در مجموعه به کار گرفت ورود به بخش تولید دستگاه پایانه فروشگاهی است به این معنی که با توجه به حجم زیاد خرید در این حوزه اقدام به تولید این دستگاه ها با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر کرده تا حفظ سهم خود در بازار نسبت به ارتقای جایگاه خود نیز تلاش کنیم.

    برچسب ها