عصر خودرو

عرضه اولیه آرامکو، نوش دارویی برای التیام اقتصاد سعودی

عصر بازار- عربستان سعودی قصد دارد نیمی از درآمد ناشی از عرضه اولیه شرکت نفتی آرامکو را صرف سرمایه گذاری داخلی کند.

عرضه اولیه آرامکو، نوش دارویی برای التیام اقتصاد سعودی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمد بن سلمان آل سعود، جانشین ولیعهد عربستان در سخنرانی تلویزیونی با اشاره به عرضه اولیه سهام شرکت نفتی آرامکو اعلام داشت که نیمی از درآمد ناشی از این عرضه اولیه صرف سرمایه گذاری در داخل کشور خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان، در دفاع از برنامه ریاضتی عربستان اظهار داشت: پس از عرضه اولیه موفق سهام غول نفتی آرامکو در سال های آتی، قرار است که صندوق ذخیره عربستان با استفاده از درآمد این عرضه، در شاخه تولیدات داخلی، صنایع معدنی و بخش سرگرمی سرمایه گذاری کند.

    وی در این خصوص ابراز داشت: حداقل 50 درصد و حداکثر 70 درصد از سود حاصل از این عرضه اولیه وارد اقتصاد پادشاهی عربستان خواهد شد.

    به نظر می رسد، عرضه اولیه سهام این شرکت نفتی در سال آینده میلادی صورت گیرد و اگر این عرضه نباشد، عربستان باید سال ها برای توسعه اقتصاد و صنایع خود تلاش کند.

    ولیعهد 31 ساله عربستان با استفاده از این مصاحبه در خصوص برنامه های آتی سرمایه گذاری، پروژه های ساخت و ساز و انتقالات پولی و مالی را که موجب کمک به اقتصاد بی جان عربستان از سال 2009 میلادی شده بود شفاف سازی کرد.

    تولیدات عربستان به غیر از نفت، در سال گذشته با رشد بسیار آهسته ای همراه شد .

    اما به نظر، با سرمایه گذاری داخلی عربستان در نظر دارد که اقتصاد ریاضتی را به رشد تبدیل کند.

    برچسب ها