عصر خودرو

شیری زاده خبر داد؛

بازجویی از مدیران ۳۷ کانال تلگرامی و ۴ سایت اینترنتی

عصر بازار- مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار، از شکایت این سازمان علیه گردانندگان ۳۷ کانال تلگرامی و ۴ سایت اینترنتی در پی گزارش های رسیده مبنی بر وقوع اقدامات مجرمانه از سوی پاره ای از افراد در جهت کسب منافع و سودهای نامشروع خبر داد و گفت: این افراد هم اکنون تحت بازجویی قرار دارند.

بازجویی از مدیران ۳۷ کانال تلگرامی و ۴ سایت اینترنتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل ازسنا، محمدعلی شیری زاده گفت: این کانال ها و سایت ها تحت پوشش هایی همچون مشاوره سرمایه گذاری و سبدگردانی اقدام به سیگنال فروشی و فعالیت های مجرمانه می کردند.

    وی افزود: متخلفان افرادی را به عضویت کانال های خود در آورده و مدعی بودند با اطلاعات ویژه ای که در اختیار دارند، ظرف مدت یکسال سرمایه اعضا را چند برابر بالا خواهند برد.

    شیری زاده اظهار داشت: سازمان بورس، از این فعالیت ها تحت عنوان "مجرمانه " شکایت و از طرف پلیس فتا اینها را شناسایی کرده است. در مراحل بعدی تلفن های همراه، نشانی، شماره حساب و سایر اطلاعات هویتی اینها استخراج شده است . قاضی نیز به پلیس فتا دستور قضایی داد تا اینها را بازجویی کنند که انتظار می رود مرجع کیفری به زودی در این خصوص تصمیم گیری کند.

    مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار با افشای پشت پرده این فعالیت های مجرمانه گفت: گردانندگان سایت های اینترنتی و کانال های تلگرامی، ابتدا سهمی را می خریدند و اعضا را تشویق به خرید انبوه این سهم معین می کردند تا تقاضا برای آن ایجاد شود.

    وی ادامه داد: متخلفان بعد از آنکه تقاضای کاذب برای سهم ایجاد می کردند قیمت سهم بالا می رفت و به نقطه هدف که می رسید بلافاصله آن را به دیگرانی که پشت سر گروه نخست راه افتاده بودند می فروختند و همین طور این چرخه معیوب تکرار می شد.

    مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار با طرح این سوال که اگر کلاهبرداران چنین اخبار ویژه ای را در اختیار دارند چرا خود از آن استفاده نمی کنند و سود نمی برند، به سهامداران و فعالان بازار سرمایه توصیه کرد: مبنای تصمیم گیری خود در معاملات را آن دسته از اخباری که در گروه های بدون مجوز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر می شود ، قرار ندهند.

    وی در پایان از فعالان بازار سرمایه و هموطنان درخواست کرد چنانچه شکایتی از هرگونه فعالیت مجرمانه یا هر نوع ناهنجاری مرتبط با بازار سرمایه دارند از طریق سامانه سمتا شکایت خود را ثبت کنند تا موضوع به مراجع قانونی منعکس شود . لینک مستقیم سامانه سمتا، در سایت سازمان بورس و اوراق بهادار با نام سامانه شکایات قابل دسترسی برای همگان است، همچنین می توان به آدرس اینترنتی  https://shekayat.seo.ir/UserPanel.aspx مراجعه کرد .

    شیری زاده اظهار داشت: با توجه به عزم جدی و قاطعیت مقامات قضایی و پلیس فتا در جهت رفع هرنوع ناهنجاری سایبری در فضای بازار سرمایه و حمایت از منافع سهام داران و سرمایه گذاران ان شاالله در آینده شاهد چنین رفتارهایی نباشیم. بدیهی است در صورت صلاحدید مقامات قضایی نام این متخلفان و مجرمان اقتصادی افشا خواهد شد.

    برچسب ها