عصر خودرو

رویترز خبر داد

بانک‌های آمریکایی برای نزدیک شدن به ایران هشدار گرفتند

عصر بازار: منابع آگاه به رویترز اظهار کردند در پی اشتیاق شرکتهای غربی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و سایر بخشهای اقتصاد ایران، دولت اوباما به طور محرمانه به دولتهای خارجی و بانکهای آمریکایی هشدار داد تا زمانی که تهران به طور کامل به مفاد توافق هسته‌ای ژوییه عمل نکند، تحریمهای این کشور همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند.

بانک‌های آمریکایی برای نزدیک شدن به ایران هشدار گرفتند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، منابع دیپلماتیک و دولتی به رویترز گفتند وزارت خارجه آمریکا اخیرا پیامی را به سفارتخانه‌ها در سراسر جهان مخابره کرده است تا تاکید کند تحریمها علیه ایران به قوت خود باقی مانده‌اند.

    در این پیام تاکید شده است تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور کامل پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای را تایید نکرده است، تحریمها علیه این کشور برداشته نخواهند شد.

    بر اساس این گزارش، هنوز معلوم نیست چه زمانی لایه‌های تحریم‌های غربی برداشته خواهند شد، اما کارشناسان اظهار کرده‌اند اگر تایید شود تهران به تعهداتش عمل کرده است، بعضی از مبادلات مالی بین المللی با ایران در سال آینده امکان پذیر خواهد شد.

    قانون آمریکا به دولت این کشور اجازه می‌دهد با هدف گرفتن موسسات مالی در کشورهایی که با شرکت ملی نفت ایران یا زیرمجموعه‌های این شرکت همکاری دارند، تحریمها را اجرا کند. شرکتهایی که این تحریمها را نقض کنند با جریمه، بلوکه شدن دارایی و محروم شدن از دسترسی به سیستم بانکی آمریکا روبرو هستند.

    آمریکا در سال 2014 بانک فرانسوی بی ان پی پاریبا را که تحریمها علیه سودان، کوبا و ایران را نقض کرده بود به پرداخت حدود 9 میلیارد دلار جریمه محکوم کرد.

    برنامه جامع اقدام مشترک که در 14 ژوییه میان ایران و شش قدرت جهان از جمله آمریکا امضا شد، در قبال برداشته شدن تحریمها، محدودیتهایی را برای برنامه هسته‌ای ایران تعیین کرده است. انتظار می‌رود برداشته شدن تحریمها به رشد اقتصادی قوی‌تر ایران کمک کند.

    از زمان امضای توافق هسته ای در سه ماه گذشته، هیات‌های تجاری تحت ریاست دولتمردان اقتصادهای بزرگ دنیا از جمله آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و هند به تهران سفر کرده‌اند تا درباره فرصتهای تجاری بیشتر با ایران گفت‌وگو کنند.

    همچنین شماری از بزرگترین شرکتهای نفتی جهان از جمله رویال داچ شل، توتال فرانسه و انی ایتالیا مذاکرات سطح بالایی با مقامات بخش انرژی ایران به منظور توسعه ذخایر نفتی و گازی این کشور داشته‌اند.

    یک مقام دولت اوباما در گفت‌وگو با رویترز ارسال این پیام را تایید کرد. علاوه بر این پیام مقامات آمریکایی اخیرا میزگردی با مدیران صنعت نفت و بانکداران در واشنگتن و نیویورک برگزار کرده‌اند تا تاکید کنند تحریمها علیه ایران همچنان حفظ شده‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها