عصر خودرو

تداوم معاملات منفی در گروه خودرو

عصر بازار- امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، گروه خودرویی مثل روزهای گذشته درجا زد و با افت ۳۶۰ واحدی معادل ۲ درصد در مدار ۱۸ هزار و ۵۱۸ واحد ایستاد.

تداوم معاملات منفی در گروه خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در این روز سهامداران تعداد 235 میلیون سهام و حق تقدم از گروه خودرو به ارزش معاملاتی 30 میلیارد تومان در 16 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

    علی رغم سرخ پوشی و فضای منفی گروه، دو نماد خفنر و خاذین صف خرید تشکیل دادند، خاذین در قیمت 108 تومان و درآستانه مثبت کامل صف کم حجمی داشت، خفنر نیز مطابق هفته پیش با رشد 5 درصدی در قیمت معاملاتی 430 تومان (قیمت پایانی 409 تومان) صف سبکی داشت.

    خساپا با حجم معامله 77 میلیون و ارزش معاملاتی 9.5 میلیارد تومان دوباره صدرنشین گروه در حجم و ارزش معاملات شد، این نماد متعادل و منفی در حاشیه 2 درصد منفی و قیمت 124 تومان به کار خود خاتمه داد، اولین حمایت پیش روی سهم در قیمت 118 تومان قرار دارد، حقوقی خساپا 14 میلیون خریدار و 16 میلیون فروشنده بود.

    نماد خاور که هفته پیش رشد خوبی داشت، تا آستانه صف فروش پیش رفت و در آستانه منفی کامل با قیمت 95 تومان امروز را به پایان برد.

    نماد خودرو در قیمت 270 تومان و در حاشیه 3 درصد منفی قرار داشت اما حقوقی سهم 6 میلیون خریدار بود.

    باتوجه به پیشنهاد سازمان بورس به شورای گفت و گو مبنی بر تمدید معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ‌ها که ایران خودرو نیز مشمول این معافیت مالیاتی می شود، در صورت نهایی شدن، شاهد اقبال بازار به این سهم خواهیم بود.

    در این روز، نمادهای خچرخش، خوساز، خاور، خفناور، خگستر و ختوقا بیشترین افت قیمتی را داشتند و همگی در حاشیه منفی 4 درصد و 5 درصد بودند.

    در پایان گفتنی است، چند وقتی است روند کوتاه مدت خودرویی ها از مثبت به منفی تغییر کرده و حتی احتمال ریزش دوباره نمادهای این گروه طی روزهای آتی وجود دارد، اما پیش بینی می شود پس از افت دو روزه تقریبا 5 الی 10 درصدی دوباره این گروه فرصت خرید خواهد داد.

    برچسب ها