عصر خودرو

یک مقام روس:

ارمنستان می تواند به پل ترانزیتی بین ایران و روسیه تبدیل شود

عصر بازار- نماینده تجاری روسیه در ارمنستان گفت، ارمنستان می تواند به یک معبر ترانزیتی بین ایران و روسیه تبدیل شود، اما مشکلاتی وجود دارد که باید برای آنها راه حل پیدا شود.

ارمنستان می تواند به پل ترانزیتی بین ایران و روسیه تبدیل شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم, آندری بابکو، نماینده تجاری روسیه در ارمنستان گفت، ارمنستان می تواند به یک معبر ترانزیتی بین ایران و روسیه تبدیل شود، اما مشکلاتی وجود دارد که باید برای آنها راه حل پیدا شود.

    بابکو افزود: «روسیه امیدوار است که ارمنستان به یک پل صنعتی بین روسیه و ایران تبدیل شود، اما پیش از هر چیز کیفیت جاده منتهی به ایران (در ارمنستان) باید بهبود یابد. این جاده پر پیچ و خم برای خودروهای باری خیلی خطرناک است و در صورتی که تعداد زیادی خودروی باری از این مسیر تردد کند، ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید.»

    به گفته این مقام روس، برای ساخت این جاده باید سرمایه گذاری هایی انجام شود، و زمانی که حجم محموله ها به صورت رسمی تایید شد، سرمایه گذاری هایی انجام خواهد شد.

    بابکو گفت: «در حال حاضر نه طرف ایرانی و نه طرف ارمنی به صورت رسمی در مورد حجم بالای ترانزیت از طریق این جاده اظهار نظری نکرده اند. بنابراین یافتن راه حل برای این مشکل نیازمند زمان برای انجام مذاکرات و مطالعات است.»

    برچسب ها