عصر خودرو

با ایجاد بیش از ۴۰۰ هزار شغل؛

نرخ بیکاری آمریکا در ماه آوریل به کمترین نرخ ۱۰ سال اخیر رسید

عصر بازار- رشد اشتغال در آمریکا در ماه آوریل شیب صعودی تندی داشت و نرخ بیکاری به ۴.۴ درصد سقوط کرد و به کمترین میزان طی ۱۰ سال اخیر نزدیک شد.

نرخ بیکاری آمریکا در ماه آوریل به کمترین نرخ ۱۰ سال اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، این نشان می‌دهد که بازار کار در حال رقابتی تر شدن است و علیرغم رشد متوسط دستمزد، موضوع افزایش نرخ بهره در ماه آینده قطعی شده است.

    طبق اعلام اداره کار آمریکا در روز جمعه، لیست مشاغل غیر کشاورزی پس از اینکه در ماه مارچ با رشد 79 هزار شغل مواجه شد، در ماه گذشته 211 هزار مورد افزایش داشت. رشد مشاغل در آوریل که منشا خارجی داشت از میانگین ماهیانه امسال که 185هزار فرصت شغلی بود هم فراتر رفت.

    در لیست اعلامی از سوی اداره کار، افزایش قابل توجهی در تعداد مشاغل بخش اقامتی و تفریحی، درمانی و ممدکاری  اجتماعی و همچنین خدمات تجاری و حرفه ای دیده می‌شود.

    این میزان فرصت شغلی جدید که باعث افت یک دهم درصدی  نرخ بیکاری در آمریکا شده، نرخ بیکاری را  به کمترین مقدار از ماه می 2007 تاکنون رسانده و آنرا خیلی  پایین تر از پیش بینی بانک مرکزی آمریکا قرار داده است.

    مایکل فرولی، اقتصاد دانی از بانک «جی پی مورگان» در نیویورک می‌گوید: این رشد اشتغالزایی دولت را به راحتی در مسیر افزایش نرخ بهره  قرار می‌دهد و آنها را تشویق خواهد کرد تا نرخ بهره را در جلسه ماه جون افزایش دهند.

    این افزایش استخدام‌ها، از ادعای بانک مرکزی آمریکا مبنی بر اینکه رشد اقتصادی ضعیف 0.7 درصدی در سه ماهه اول سال گذرا بوده و می‌توان به رشد بهتر فعالیت های اقتصادی در ادامه سال امیدوار بود، حمایت می‌کند. 

    دولت آمریکا روز چهارشنبه نرخ بهره شبانه (نرخ بهره معاملات شبانه یا بسیار کوتاه مدت) را دست نخورده نگه داشت و اعلام کرد که انتظار می‌رود شرایط بازار کار بیشتر تقویت شود. دولت نرخ بهره را در ماه مارچ 25صدم درصد افزایش داد و پیش‌بینی شده در سال جاری میلادی دو بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

    برچسب ها