عصر خودرو

افت ۳ درصدی قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۲۲۸دلار و یک سنت رسید و کاهش قیمت هفتگی بیش از ۳ درصدی را ثبت کرد.

افت ۳ درصدی قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم ، پس از آنکه آمارها نشان داد که میزان رشد فرصت های شغلی در آمریکا در ماه آوریل شتاب گرفته، قیمت طلا دیروز کاهش یافت و با توجه به احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه ژوئن و کاهش ریسک های سیاسی در حوزه یورو، فلز زرد بزرگترین کاهش هفتگی در طی 6 ماه اخیر را ثبت کرد.

    به رغم رشد قابل توجه فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه آوریل نسبت به ماه قبلی در آمریکا، در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، ارزش دلار در برابر یورو به پایین ترین رقم در طی حدود 6 ماه گذشته رسید.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.01 درصد کاهش به 1228 دلار و یک سنت رسید، و کاهش قیمت هفتگی بیش از 3 درصدی را ثبت کرد که بیشترین افت هفتگی از ماه نوامبر تاکنون بوده است. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن نیز در پایان معاملات دیروز با 0.14 درصد کاهش به 1226 دلار و 90 سنت رسید.

    ژورژت بوئله، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «(آمارهای) اشتغال آمریکا قوی تر از حد انتظار بوده است... این مسئله تنها موجب می شود طلا اندکی تحت فشار قرار بگیرد، زیرا ارزش دلار آمریکا افزایش نیافته است.»

    روز پنجشنبه پس از آنکه فدرال رزرو اهمیت تهدیدات متوجه افزایش نرخ بهره در سال جاری را کم اهمیت جلوه داد، قیمت طلا به پایین ترین رقم در طی حدود 7 هفته اخیر یعنی 1225 دلار و 20 سنت رسید.

    قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است، زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود و ارزش دلار را نیز بالا می برد که هر دوی اینها به ضرر قیمت طلاست.

    برچسب ها