عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۷۲ سنت، معادل ۱.۴۹ درصد افزایش به ۴۹ دلار و ۱ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم, به دنبال انتشار آمارهای مثبت از بخش اشتغال آمریکا و اطمینان بخشی عربستان در مورد اینکه روسیه آماده پیوستن به تمدید توافق کاهش تولید اوپک قیمت نفت در پایان معاملات دیروز 1.5 درصد افزایش یافت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 72 سنت، معادل 1.49 درصد افزایش به 49 دلار و 1سنت رسید، در حالی که نفت خام آمریکا 7 سنت، معادل 1.54 درصد رشد داشت و به 46 دلار و 22 سنت رسید.

    قیمت هر دو شاخص نفتی پس از کاهش تقریبا 5 درصدی در روز پنجشنبه، در اوایل روز جمعه نیز به روند کاهشی خود ادامه داد و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت، به پایین ترین رقم از 15 نوامبر تاکنون یعنی 43 دلار و 76 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز دیروز تا رقم 46 دلار و 64 سنت، یعنی پایین ترین رقم از 30 نوامبر یعنی زمان توافق اوپک بر سر طرح کاهش تولید پایین آمده بود.

    اما پس از آنکه ادیب الاعما، نماینده عربستان در نزد اوپک گفت که کشورهای تولید کننده عضو و غیر عضو اوپک به توافق بر سر تمدید طرح کاهش تولید نزدیک هستند، افت قیمت ها جبران شد.

    این مقام سعودی گفت: «بر اساس اطلاعات امروز، کشورهای تولید کننده دارند به نحو فزاینده ای متقاعد می شوند که احتمالا برای توازن مجدد بازار نیاز به تمدید توافق است، اما مدت زمان این تمدید هنوز قطعی نشده است.»

    منابع آگاه در اوپک گفتند، اوپک احتمالا توافق کاهش تولید را در نشست 25 می تمدید خواهد کرد، اما اینکه تصمیم به کاهش میزان بیشتری از تولید گرفته شود بعید است.

    در همین حال، در حآمریکا، میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا در ماه آوریل به میزان قابل توجهی افزایش یافته و نرخ بیکاری به 4.4 درصد رسیده است.

    برچسب ها