عصر خودرو

در همایش حرفه‌ای استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی تأکید شد;

لزوم تعدیل و انطباق استاندارهای مالی IFRS با مقررات ایران

عصر بازار- در همایش حرفه‌ای استانداردهای بین‌المللی گزارشگری تاکید شد: انتقال به استانداردهای بین‌المللی باید همراه با تعدیل و انطباق استانداردها با محیط مقرراتی و نهادی ایران انجام شود.

لزوم تعدیل و انطباق استاندارهای مالی IFRS با مقررات ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، محمد علوی، دبیرکل جامعه حسابداران رسمی در همایش حرفه‌ای استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی بر ضرورت برخورداری از رویکرد یکپارچه در پذیرش استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی IFRS تأکید کرد و گفت: اصلاح ساختارها و محیط قانونی و مقرراتی، نهادسازی و اصلاح نهادهای موجود، آموزش و فرهنگ‌سازی و اصلاح ساختار نهادی گزارشگری مالی و اعتمادبخشی الزامات گذار موفقیت‌آمیز به استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی است.

    حسین عبده تبریزی ، عضو شورای‌عالی بورس نیز در این همایش با ارایه دیدگاه‌های خود درباره‌ی اقتصاد سیاسی گذار به IFRS در ایران گفت: توجه به مجموعه عواملی که رقم‌زننده‌ی اقتصاد سیاسی ایران است انتقال به استانداردهای بین‌المللی نمی‌تواند به‌سرعت و به صورت کامل صورت پذیرد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختلافات نهادهای ناظر، مقررات‌گذار و استانداردگذار افزود: این انتقال باید همراه با تعدیل و انطباق استانداردها با محیط مقرراتی و نهادی ایران صورت پذیرد.

    در این همایش احمد بدری، مشاور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز با تحلیل وضعیت موجود چالش‌های اجرای کامل IFRS در بانک‌های ایران تأکید کرد : با توجه به ویژگی‌های قانون بانکداری غیر ربوی و ویژگی‌های خاص نظ‌ام بانکی در ایران، گذار به IFRS نمی‌تواند بدون قید و شرط صورت پذیرد و نیازمند مطالعه و انطباق استانداردهای بین‌المللی با شرایط خاص بانکداری ایران است.

    وی با اشاره به وظایف دشواری که حسابرسان بانک‌ها برعهده دارند برخی نکات مهم صورت‌های مالی جدید که به شفافیت بیش‌تر و افشای بهتر اطلاعات مالی منجر می‌شود را تشریح کرد.

    همایش حرفه‌ای استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی با حضور حسابداران رسمی چهارشنبه هفته اخیر در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شده است.

    برچسب ها